Allmänt

nybörjare!

2013-08-16 13:55 #0 av: [00emi07]

Hej! 

Jag undrar lite saker!Glad

Var köper man snäckor?

Hur får man ägg?

MVH, Emilia, Pluto, Cupcake, Shakira, Nikito och Paris                                      Reborn mamma, och?

Anmäl
2013-08-16 17:40 #1 av: shoot96

Man kan beställa av uppfödare som finns här på forumet, bor man långt bort skickar de flesta. Ägg får man om man har två könsmogna snäckor av samma art tillsammans, dom är tvåkönade, så man behöver inte oroa sig över kön;)

Anmäl
2013-08-16 19:14 #2 av: Smilla W

Som #1 sa får man den från uppfödare, olika beroende på vilken art du vill ha. Jag har blandannat A. fulica (en bra nybörjar art) ungar hemma till salu.

Har du fler än en snigel (de bör inte leva ensamma) så får du ägg oavsett om du vill eller inte. Man måste givetvis inte låta äggen kläckas utan kan lägga dem i frysen i två dagar.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Anmäl
2013-08-17 00:10 #3 av: [00emi07]

Okej! Jag vill gärna köpa två stycken, någon som har till salu i Skåne?

MVH, Emilia, Pluto, Cupcake, Shakira, Nikito och Paris                                      Reborn mamma, och?

Anmäl
2013-08-17 08:07 #4 av: pontussigge

Jag har a.immaculata tillsalu kan skicka dom

Anmäl
2013-08-17 12:35 #5 av: Smilla W

#3 jag bor i skåne! :D

A. fulica, 5kr styck, var bor du någonstans? Nära malmö eller lund? Du kan skicka ett PM om du inte vill skriva ut här :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.