Annons:
Etikettavel-bebisar
Läst 1283 ggr
Badgertastic
8/14/13, 8:59 AM

A. Reticulata Albino

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev "mamma" härom dagen till ca 50 ägg. Första gången det äggas i terrariet. 

Kommer lägga ut annons när de blivit tillräckligt stora. Snäckorna finns i Borås men kommer kunna skicka dem också.

Omnia mea mecum portoDjävlas

Annons:
MoaL
8/14/13, 1:45 PM
#1

Grattis till äggen! 🥳 Du kommer nog att behöva flytta dem och lägga dem där det är betydligt fuktigare dock, för jag tror att risken är stor att de torkar ut där. Ett tips är att byta bottensubstrat helt och hållet. Snäckor ska inte hållas på bark, de ska hållas på mull. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Badgertastic
8/15/13, 7:39 AM
#2

#1 Det med äggen har jag koll på. Synd som fan att folk man "litar på", sådana inom reptilbranchen, säger så olika saker, hört att det ska vara helt okej med bark då jag inte fick tag på något bra ogödslat material. Men litar ju mer på folk här som iaf har snäckor än de som bara verkar tro och tycka saker men inte har någon erfarenhet. Jädra djuraffärer och vidare :(

Omnia mea mecum portoDjävlas

pontussigge
8/15/13, 8:33 AM
#3

Jag använder torv naturell till mina snäckor finns att köpa på tex blomsterlandet. Funkar jätte bra tycker jag

simma lungt //PONTUSSIGGE

Badgertastic
8/15/13, 1:31 PM
#4

#3 ska iväg idag och handla så då får jag även passa på att åka till något liknande och inhandla torv eller så :) skönt man har er här på iFokus som kan och man kan lära sig av :)

Omnia mea mecum portoDjävlas

[00emi07]
9/8/13, 8:57 PM
#5

Är det till salu? Är JÄTTE intresserad! Letat efter såna vackringar länge (;

Badgertastic
9/14/13, 10:49 AM
#6

#5 jag har några sparade. men de kommer ju lägga ägg snart igen antar jag. Ska kolla hur många som blir över när folket hämtat sitt. Hur många är du intresserade av isf?

Omnia mea mecum portoDjävlas

Annons:
[00emi07]
9/16/13, 5:48 PM
#7

skrev pm😉

Upp till toppen
Annons: