Annons:
Etikettboende-och-inredning
Läst 943 ggr
anniemalmros
8/12/13, 10:45 PM

Fuktreglering?

Har inga snäckor ännu men tänkte köpa några på mässan i Kristianstad. Försökte göra iordning en petbox jag har så att jag vet att allt är ok när jag kommer hem med dem. Läste nånstans att fuktigheten ska ligga på 80-90%. Tejpade för locket men lämnade så att det ändå finns lufthål såklart. Men enligt mätaren ligger det ändå på 70%. Vad har ni andra för Boende till dem? (Jag har mossa i botten just nu) Tänkte först skaffa ett akvarium men där är det ju alltid hål i hörnen på toppglaset! Eller duger det med 70%?

Annons:
Smilla W
8/12/13, 11:48 PM
#1

Jag har petboxar och har tejpat med silvertejp, det håller fuktigheten uppe. Vilken sort har du tänk dig? Reticulata, fulica etc? :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

anniemalmros
8/13/13, 7:08 AM
#2

Reticulata blir det! Sprayade ännu mer innan jag skulle sova och nu visar den 80% Ska hålla koll mer under dagen så jag vet hur ofta jag måste "vattna" ;-)

pontussigge
8/13/13, 9:13 AM
#3

Har mina i plastbackar där håller fuktigheten i 2-3 dagar funkar mycket bra

simma lungt //PONTUSSIGGE

Smilla W
8/13/13, 10:11 AM
#4

#2 jaga, jag vet en som kommer sälja dessa på expo syd :) #3 det som är negativt med plastbackar är att det ser ganska tråkigt ut, men de fungerar väldigt bra. Mina petboxar är bara tillfälliga, till hösten kommer jag att byggaztwrrarium till dem.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

pontussigge
8/13/13, 11:33 AM
#5

#4 det är nog det ända negativa med dom men dom funkar bra när man har många snäckor.

simma lungt //PONTUSSIGGE

galengrodairullstol
8/18/13, 8:10 PM
#6

Intresserad av Reticulata Albino?

pakwa.bloggplatsen.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: