Annons:
Etikettallmänt
Läst 1320 ggr
Kire84
4/14/13, 5:56 PM

Nu kläcks äggen:)

Såg nu att några av äggen som lades på påskafton börjar kläckas. Äggen har ett tunt lager jord på sig. Vad behöver jag tänka på nu? Hur ska jag göra för att liven ska trivas å inte dö. Vad e lämplig mat för dom små?

Annons:
pontussigge
4/14/13, 7:33 PM
#1

Grattis vad kul. Sköt allt som vanligt så kommer dom komma upp ur om några dagar. Dom äter vad dina vuxna gör

simma lungt //PONTUSSIGGE

tsrebel
4/14/13, 9:36 PM
#2

Min erfaring er at sneglebabyer er mer sårbare for uttørking og lav luftfuktighet. Ellers kan de behandles som de voksne. Lykke til!

Kire84
4/14/13, 9:55 PM
#3

Tack så mycket för svaren:) Jag ska göra mitt bästa.

Såg föresten nu att jag fått 200 ägg till av den andra snäckan. hjälp hehe

pontussigge
4/14/13, 10:45 PM
#4

Haha dom är duktig på att lägga ägg.

simma lungt //PONTUSSIGGE

Kire84
4/14/13, 11:39 PM
#5

Ja det va väldigt duktigt. Dom e ju bara strax över ett halvår

pontussigge
4/19/13, 9:48 PM
#6

Hur går det med dom små??

simma lungt //PONTUSSIGGE

Annons:
KATTÄLSKAREN
4/19/13, 10:00 PM
#7

Jag älskar snäckor hur många är dom hur mycket kostar dom?

KATTÄLSKAREN
4/19/13, 10:01 PM
#8

Behöver man terrarium eller petbox har aldrig haft en förut

pontussigge
4/19/13, 10:32 PM
#9

#8 jag har mina snäckor i plastbackar funkar bra

simma lungt //PONTUSSIGGE

Kire84
4/20/13, 12:51 PM
#10

Jodå nu har ett 20tal kläckts. många av äggen va tyvärr tomma verkar det som. undrar varför? Dom små är väl inte överdrivet aktiva än så länge men det kommer väl allt eftersom dom växer. Får väl se hur väl dom kommer att klara sig. Dom har ju som sagt lagt fler ägg också. Föräldrarna har växt på redigt. Gary den största är 10 cm i skalet nu. Å han e ju inte fullvuxen ännu. Jag har tänkt att behålla några snäckor. blir det för många får jag väl försöka sälja dom på nåt sätt. Mina djur bor i ett glasterrarium på 60x40 cm.

Japp det var en liten uppdatering om hur det går. Tycker absolut Kattälskaren ska börja med snäckor. Rätt billiga är dom. köper man privat kanske runt ett par tior har jag sett. Jag köpte dock mina på Arken zoo. fick ge 165 kr styck vilket jag i efterhand förstod va ett rätt saftigt överpris. men men jag ville ha dom så det fick bli så. :)

pontussigge
4/22/13, 11:30 AM
#11

Hoppas alla som kläckts klarar sig. Dom som är tom var nog inte befruktade.

simma lungt //PONTUSSIGGE

MoaL
4/23/13, 8:28 AM
#12

Grattis till småttingarna! 🥳 Du får gärna posta bilder på de små liven om du vill, bebisbilder är alltid välkomna, haha 😃

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[deen]
4/23/13, 12:20 PM
#13

Kul att du sparar några!🙂
Mina har äntligen börjat lägga, och de är lite över ett år gamla. Inte för att jag vill ha fler just nu, men men skönt att veta att de kan. Började nästan tro att de inte visste hur!😉😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: