Annons:
Etikettallmänt
Läst 1202 ggr
Kire84
2/28/13, 1:19 PM

Oj vad dom äter nu

Jag skaffade ju först Gary. Han typ vägrade att äta allt. efter nån vecka skaffade jag en till, Elsa å nu äter dom som galningar. favoriten är squash. det va tydligen det som fick mest av i affären.

Enligt personalen där hade dom växt väldigt fort. Gary mäter nu 9 cm över skalet å elsa 6 cm. Utöver massa mat högkonsumerar dom sepiaskal. nån i affären erkände att dom va fulica å inte achatina vilket först sades.

Vad kan man säga är medel i skallängd på en vuxen fulica? Kan man säga att dom är vuxna vid ett år?

Annons:
MoaL
3/3/13, 11:01 PM
#1

A. fulica brukar uppnå en vuxenlängd på 10-12cm i skallängd, men det finns både mindre och större individer. :)

Squash har ett väldigt lågt näringsvärde, och är just bara lite bättre än gurka. Se squash som godis med andra ord, för det mesta i grönsaksväg innehåller mer näring än så. ;)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Kire84
3/4/13, 10:45 AM
#2

Nu har jag börjat ge dom gröt också å det uppskattades mycket. Men dom e så himla kräsna i annat än squash. Men jag köper det du säger om näringsvärdet. Testade att ge dom paprika med det totalratades i flera dagar.

 Finns det nått näringsrikt som brukar va populärt att ge dom?

Vill ju ge dom det bästa jag kan så dom växer redigt:)

vinteralvan
3/6/13, 12:46 PM
#3

Broccoli brukar uppskattas och är väldigt nyttigt.

[deen]
3/6/13, 3:44 PM
#4

Mina är tokiga i ruccola!

Kire84
3/6/13, 9:31 PM
#5

Jag får ta å testa detta:)

Upp till toppen
Annons: