Annons:
Etikettboende-och-inredning
Läst 1948 ggr
[akumas7]
2013-02-01 04:22

25L akvarium

Hej Hej.

Jag har ett litet akvarium hema som jag tänkte ha några terarie djur i. Och har funderingar på snäckor, sniglar, grodor eller insekter. Men jag vet ingenting om snäckor eller sniglar och har därför lite frågor. Vilken snäcka eller snigel skulle funka i deta lite mindre akvarium? Hur många borde man ha? Vad gör man med ungarna? Får de ägg eller levande? Vad ska de ha för bottensubtrat, mat och fuktighetsgrad? Hur länge lever dessa djur? Blir de 'tama'?

Hällsningar akumas7

Annons:
vinteralvan
2013-02-02 16:16
#1

Gå in på "Alla artiklar" där finns det att läsa om lika snäcksorter. Snäckor är tvåkönade så om du har 2 st så blir det garanterat ägg, det är bara en sort som föder levande ungar. Vill man inte ha flera snäckor så lägger man äggen i frysen eller krossar dom. Som bottensubstrat så funkar all typ av jord och torv så länge det inte är gödslad, många av oss använder kokosmull (kallas också kokoschips i en del djuraffärer). Mossa är mysigt för snäckorna också. Värme och fuktighetsgrad beror på vilken sort du väljer. De flesta typer att grönsaker och frukter funkar som mat, men det är jätteviktigt att ge som kalk genom t ex ett sepiaskal. "Tama"? Det är precis som akvarier och de flesta terrariedjur ett tittdjur som man bara tittar på.

Upp till toppen
Annons: