Annons:
Etikettberättelser
Läst 1688 ggr
[deen]
12/19/12, 11:21 PM

Reaktioner på att ha snäckor?

När jag berättar att jag har snäckor som husdjur, brukar folk antingen tycka det är lite läskigt, eller så fattar de inte vitsen, och frågar vad sjutton jag ska ha det för.
Lite kul, för nästan alla blir ändå intresserade och vill veta mer. Det brukar funka att säga att det är som att vara intresserad av akvarier, fast snäckor är lite mer hanterbara än fiskar (av naturliga skäl Flört). Ännu roligare blir det när jag berättar att jag köpt mina snäckor, den vanligaste reaktionen är då ett häpet: -Men det är ju bara att plocka gratis ute! Skrattande

Beror såklart på vem man pratar med, men de flesta är ganska lika när det gäller det, oberoende av ålder, mm.

Hur brukar folk reagera om ni pratar om era snäckor?

Annons:
vinteralvan
12/20/12, 11:14 AM
#1

Jag får samma reaktioner som du. En frågade om jag hade dom för att äta. Men barn brukar alltid vara mer positiva än vuxna.

[deen]
12/20/12, 12:00 PM
#2

#1 Det har du rätt i, barn är nog mer öppna i allmänhet! Skrattande Det känns inte så jättevanligt att ha snäckor som husdjur, men det kanske är på uppgång? Jag känner ingen annan (förutom min pappa) som har haft det.

Intressant att höra vad andra har för upplevelser!

Anoki
12/20/12, 3:47 PM
#3

Här är de likande x)

Först så tycker mpnga dom e äckliga och slemmiga och fattar inte varför jag vill ha några, andra tycker de e coolt när jag säger att jag har en art som blir väldigt stor. Så de e ju helt olika faktiskt :P

[deen]
12/20/12, 11:02 PM
#4

#3 Haha, ja säger man att man har afrikanska jättelandsnäckor så spärrar de flesta upp ögonen! De tänker väl verkligen JÄTTE då, typ ponnystorlek? Tungan uteSkrattande

Anoki
12/21/12, 7:20 PM
#5

#4 haha precis

MoaL
12/21/12, 8:19 PM
#6

Jag får också ungefär samma reaktioner; Vissa tycker att de är äckliga, andra förstår inte meningen med det och en del tycker att det är intressant. Nästan alla tycker dock att det är ett intressant samtalsämne, oavsett vad de tycker om djuret ifråga. Tungan ute Antagligen för att snäckor är ett så udda val av husdjur.

Min mamma tycker faktiskt att mina stora snäckor är otäcka. O.o När jag visade henne min största och finaste A. immaculata satt hon och vågade knappt titta på den, och undrade om den bits! Gissa om jag retade henne för det. Hon är en gammal hundmänniska som har tränat, tävlat och utbildat hundar och hundägare i större delen av sitt liv, hon har blivit hundbiten otaliga gånger - men hon är rädd för en snäcka, haha. Skrattande Hon såg ut ungefär som om hon trodde att den skulle hoppa ur handen på mig och anfalla henne. xD

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
[deen]
12/26/12, 4:12 PM
#7

#6 Skrattande Pojkvännen tycker att mina snäckor är lite småläskiga, vilket jag tycker är rätt kul!

Snäckmamma
3/16/15, 7:45 PM
#8

Min man tycker att dom är jätteläskiga, slemmiga monster. O jag har  oxå fått reaktioner som örk vad äckligt, varför och dom är väl inget roliga. Sen är det många som frågar och blir imponerade. 😃

Gaara
3/20/15, 10:16 AM
#9

Vissa tycker att jag är sjuk i huvudet som har så äckliga djur. :P Men de flesta i min närhet tycker att de är söta.

De vanligaste frågorna jag får är "Vad äter de?" samt "Har du dem lösa i lägenheten?" Förstår inte varför den sistnämnda frågan är så vanlig dock. XD Känns som att barn samt äldre människor gillar dem bäst. Många gamlingar som fallit för mina. :)

nickiee
3/20/15, 12:03 PM
#10

många tycker man är knäpp å galen med udda djur .men när dom ser dom tycker dom att det är fina

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Upp till toppen
Annons: