Annons:
Etikettboende-och-inredning
Läst 1242 ggr
MoaL
12/16/12, 2:09 AM

Flyttat snäckor

Nu har jag jobbat på som attan, för nästan alla mina snäckor har nu fått flytta in på toaletten. Därinne är det varmt och skönt, jämfört med den övriga lägenheten som inte alls passar små afrikaner. Confused

Jag städade också hos flera av dem, och öste sedan ned käk åt dem alla. ^^ Grönkål och morötter den här gången - jag är så glad att de säljer grönkål nu! Nyttomat för små och stora snäckor. Very Happy

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
[deen]
12/16/12, 11:41 AM
#1

…Och för små och stora människor! Skrattande Jag testade köpa grönkål till snäckorna, och blev helt såld på det själv också. Så nu äter vi det hela bunten, haha!

vinteralvan
12/16/12, 8:17 PM
#2

Mina snäckor vägrade äta grönkål, blev riktigt besviken eftersom det är så nyttigt för dom.

MoaL
12/17/12, 5:35 AM
#3

#1 Haha, jag tror inte att jag har smakat grönkål ens. Tungan ute Det måste jag nog göra, om du säger att det är gott. ^^ Äter ni det bara som det är?

#2 Snacka om maximal otur då, för jag har aldrig ens mött en snäcka som dissar grönkål! Till och med min krabba äter grönkål, trots att han måste hålla sig kvar i inredningen med alla ben för att han annars flyter upp när han håller i grönkålsbiten. Skrattande

Hur många gånger har du provat att ge dem det förresten?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

vinteralvan
12/17/12, 9:52 AM
#4

Jag har provat 4 ggr, ska nog försöka igen. Dom är ena envisa rackare. Vägrar broccoli också.

[deen]
12/17/12, 2:11 PM
#5

#3 Gillar man annan sorts kål tycker man nog om grönkål också Flört, jag är periodar-vegetarian, och äter mycket grönt i vanliga fall också. Den går att koka, fräsa i panna, göra fyllning till paj, ha i omelett (min favorit), mm!

Upp till toppen
Annons: