Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1385 ggr
MoaL
2012-10-17 05:20

OT - Första snön!

Igår kväll (16/10), snöade det för första gången i år här hos oss! På morgonen ösregnade och stormade det, och på kvällen förbyttes det till liknande förhållanden fast snö istället. ^^ Nu ska jag snart gå sistsvängen med hunden och tycker att det är jätteroligt när det ligger lite snö på gräset. Skrattande

Dock tycker jag synd om de maskar som fortfarande segar sig fram över asfalten - hur mår de nu, när det är 3,4 minusgrader ute? Och det finns säkert ett gäng odvalade snäckor och sniglar som ännu inte har grävt ned sig också.

Har det kommit någon första snö hos er ännu? Vad har ni för väder? :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
vinteralvan
2012-10-17 10:49
#1

I Stockholm är det fortfarande barmark och lär vara det ett bra tag till. Rynkar på näsan Vill hellre ha snö nu när löven fallit av.

zoidberg
2012-10-17 19:29
#2

Här i kungsäter i halland är det bara regn och blåst än så länge.

pontussigge
2012-10-18 15:36
#3

här i sundsvall snöade det 16/10

simma lungt //PONTUSSIGGE

[deen]
2012-10-21 18:12
#4

Från stockholm jag med! Det är varken varmt eller kallt just nu, fast lite fuktigt och ruggigt. Men det är mysigt att sitta inne och kura, eller ta en påpälsad promenad när det är regnigt och mörkt! Glad Känns inte som det kommer komma så mycket snö här i år, kanske har läst det nånstans? Gillar annars när det är ordentliga årstider, trivs med omväxlingen.

MoaL
2012-10-24 04:04
#5

Igår kväll och natt snöade det på rätt bra, asfalten var i alla fall vit tills solen smälte den i förmiddags. Tungan ute Snart är vintern här, lalala lala! ^^

Fast jag är lycklig så länge hösten varar, det är min absoluta favoritårstid. :) Vintern kommer på andraplats.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[deen]
2012-10-25 15:11
#6

Visst är det härligt när luften är kyligt frisk, och träden lyser av höstfärger! Eller en ruggig, regnig dag med tända ljus och skräckfilm. Jag gillar också hösten, och inte bara för att jag fyller år då…OskyldigSkrattande

Annons:
[deen]
2012-10-25 21:16
#7

Haha, jag sa att inte skulle komma så mycket snö i år, och vad gör det nu? Jo det snöar! Bara lite, men ändå FörvånadSkrattande

Upp till toppen
Annons: