Annons:
Etikettatt-äga-snäckor-sniglar
Läst 1856 ggr
Sweelin
2012-10-03 23:27

Snäckor

Hejsan!

Mitt namn är Elin och jag är en 19 årig tjej som alltid varit förtjust i just snäckor! När jag var liten så letade jag jämt snäckor på sommaren och inredde en stor plastbytta med fuktig jord, lite grenar, stenar, gjorde hål i locket och gav dem nya blad varje dag och hade dem under hela sommaren i ungefär 3 år Glad

Har pratat om att skaffa några igen och nu så hittade jag detta forum Glad

Har läst lite av era artiklar men jag hade nog varit intresserad av att "föda upp" snäckor som man faktiskt kan äta Oskyldig Vet inte om det är emot era principer hehe, men kan man hålla vinbergssnäckor på samma sätt? Eller finns det andra slags ätbara snäckor? Glad

Tacksam för svar!

Mvh Elin

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Annons:
vinteralvan
2012-10-04 10:27
#1

Det klart att man får äta snäckor om man vill, jag själv skulle aldrig kunna göra det. Den vanligaste snäckan att äta är någon Achatina-art tror jag, när jag har tittat på burkar i affären så är det det som står som innehåll. Jag vet inte hur "god" vinbergssnäckan är. Tungan ute

Swadika
2012-10-04 10:33
#2

Jag hörde en intervju på radion om några greker som födde upp snäckor till att äta. De tjänade asbra med pengar och expoterade en massa :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sweelin
2012-10-04 15:23
#3

Vad jag vet så är vinbergssnäckan en delikatess i Frankrike och den man äter mest av i Europa :)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Bjornen
2012-10-16 16:19
#4

Vinbergssnäckan odlas också i Sverige.

Upp till toppen
Annons: