Annons:
Etikettallmänt
Läst 1733 ggr
NeedfulThings
7/6/12, 7:54 PM

Snäckor med posten?

jag har förstått att det gängse sättet att skcika snäckbebisar är med posten, om vädret är varmt nog.

Nu blev jag påhoppad på en annan sajt av folk som kallade detta djurplågeri och förbjudet.

Jag packar givetvis noga, med en bit mat och lufthål, och de har kommit fram utan problem, pigga och glada.Skrattande

Kollade på postens hemsida, där stod det att det är förbjudet att skicka djur, förutom bin, silkesmaskr, blodiglar och bananflugor.

Vad säger ni andra om detta? vet ni mer precis vad lagen säger?

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Annons:
vinteralvan
7/6/12, 8:03 PM
#1

Bara man packar noga så är det inga problem och ett paket kommer ju fram snabbt i Sverige. Kan man skicka bin och silkesmaskar så borde det inte vara olagligt att skicka snäckor heller. När jag hade ödla så skickade vi efter syrsor med posten. Vad var det för sajt där du blev kallad djurplågare? Jag tror knappast att dom vet vad det handlar om.

NeedfulThings
7/7/12, 3:57 PM
#2

Det var en grupp på Facebook där man köper/säljer djur. Men jag tog bort min annons därifrån ganska snabbt, för de tjatade ihjäl en. De snäckor jag postade kom fram dagen efter pigga och glada - och välemballerade. Skrattande

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

PandanNilsson
7/8/12, 8:07 PM
#3

Själv har jag inget emot att skicka snäckor på posten.
Bara som övre säger man packar noga och har några lufthål och mat.
Bara min åsikt.Flört

Men jag trodde inte att det var lag på att man inte fick det.

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

MoaL
7/9/12, 3:04 AM
#4

Du kan ju då hälsa dem att i princip alla snigel- och snäckälskare runtom i hela världen är djurplågare då. ;) Ta inte åt dig, snäckor klarar sig vanligtvis väldigt bra i posten, utan några som helst problem. De skickas runtom i hela Europa, till och med tvärsöver Europa från ett land till ett annat utan att det är någon risk att snäckorna far illa, bara de är ordentligt packade och slipper ligga längre än nödvändigt.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: