Annons:
Etikettsjukdomar-skador
Läst 1747 ggr
DjurSlottet
2012-07-05 18:20

Hjälp

Min vinberssnäcka den största har massa små med djur i hennes luft hål och nu har de börjat gå över hela henne är det parrasiter vad ska jag göra smittar de de andra då också? SNÄLLA HJÄLP

Annons:
DjurSlottet
2012-07-05 18:26
#1

ingen som vet?

Virkan
2012-07-05 19:58
#2

Sätt henne i en egen låda till och börja med. Prova att bada henne.. ? Jag vet inte.

Har du saker utifrån i deras låda/terrarium? För insekterna/parasiterna kanske har kommit in den vägen, eller genom saker från djuraffär. Ta så "rena2 saker som möjligt till dom andra och den smittade så dom inte får mer. Du kan tex sätt jord i ungnen så att allt dör, sedan fukta upp det igen.

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

DjurSlottet
2012-07-05 20:18
#3

Har försökt att bada henne men de lever typ inne i henne och om det är parasiter så lever de väll på henne och inte är beroende av något annat! :)

Virkan
2012-07-05 21:35
#4

Sätt henne i en egen låda i alla fall, så dom andra inte blir smittade.

Dom måste ju ha kommit in på något sett, antagligen genom bottenmatrealet, så gör rent allting och lägg allt du ska använda i ugnen, grenar, jord/annat bottenmatreal, så att parasiterna dör.

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Upp till toppen
Annons: