Annons:
Etikettarter-underarter-färgvarianter
Läst 3400 ggr
Virkan
2012-05-13 11:56

Vad är Pyret för snäcka?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en snäcka vid namn Pyret som är pytteliten. Hennes skal är ca 5 millimeter i diameter, eller ännu mindre. Skalet är brunt och hon har en svart kropp.

Vad är hon för snäcka? :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Annons:
PandanNilsson
2012-05-13 16:41
#1

Det är nog svårt att se eftersom hon fotfarande är så liten. Men när hon växt till sig så tror jag man kan se Flört

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

Virkan
2012-05-13 18:01
#2

Okej x) Hur lång tid tar det för dom att bli stora?

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

MoaL
2012-05-13 19:28
#3

Jag antar att du har hittat Pyret utomhus? I sådana fall är det säkert en Arianta arbustorum med tanke på färgerna, men det är omöjligt att säga säkert förrän den har blivit större. Den behöver dock inte bli fullvuxen för att se om det är en snäcka av den arten, men åtminstone större än den är nu. Flört

Supersöt i alla fall! Var kommer den lilla ifrån?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Virkan
2012-05-14 16:31
#4

Tack! :D Jag hittade henne utomhus under några stenar i en stenhög bredvid en vinbärsbuske.. Det var verkligen ett under att jag såg henne, för hon är så liten! Jag ska försöka fixa några små kompisar till henne nån gång framöver :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

vinteralvan
2012-05-15 10:59
#5

Oj, vilket superliten en. Sötis.

[morat]
2012-05-16 18:45
#6

Ojdå, vilken plutt! Trodde inte att du menade att hon var så liten haha. :) Men jag tror också att det är en Arianta arbustorum.

Annons:
Virkan
2012-05-17 22:27
#7

Visst är hon liten Kyss Ska bli spännande att se om hon är en Arianta arbustorum :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Upp till toppen
Annons: