Annons:
Etikettatt-äga-snäckor-sniglar
Läst 1824 ggr
Virkan
5/12/12, 1:47 PM

Skicka?

Hej! Jag undrar hur man skickar snäckor. Sätter man dem i en liten låda och skickar iväg, bara sådär? :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Annons:
nickiee
5/13/12, 10:04 AM
#1

ta en liten ask typ som det varit potatis sallad i eller räksallad i m.m  som är lite hårdare . å lägg i torv eller jord + snäcka + lite mat åt den under sin resa . + gör små små lyft hål .tejpa sen fast locket å lägg sen i en vadderat brev ..

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Virkan
5/13/12, 11:51 AM
#2

Smart ^^ Men kan inte skalet krossas om brevbärarna är oförsiktiga. Borde man inte skiva "ömtåligt" på den? :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

nickiee
5/13/12, 12:21 PM
#3

är ju därför du ska lägga dom i en ask  som är lite hårdare plast + vadderat brev  ju . .kan du skriva på med ja

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Virkan
5/13/12, 6:02 PM
#4

Jajusde, ok o tack! :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

MoaL
5/13/12, 7:40 PM
#5

Jag föredrar att använda filmburkar när jag skickar bebisar, men nu har de slutat att lämna ut sådana här i stan så jag får leta efter något annat som passar. Till större snäckor använder man såklart större askar, som små matlådor eller sådana askar som nickie nämnde. Jag ogillar att använda torv, men smaken är som baken. Det blir dels så tungt och sedan ska snäckan/snäckorna täckas, och jag vill inte packa in dem i torv utan använder hellre mossa. Då lägger man ned mossa och sedan, om man vill, en matbit. Därefter lägger man ned snäckan, och sedan lägger man mossa över och runtom den så att den är ordentligt inpackad. Den får absolut inte kunna skakas runt i lådan, utan ska ligga tryggt och stabilt. Därefter sätter man naturligtvis på locket och sedan packar man in plastasken/filmburkarna/vad man nu använder, med snäckan/snäckorna i antingen ett vadderat kuvert eller i en kartong som man vadderar med tidningspapper eller frigolit.

Det kommer att komma en artikel med bilder om hur man skickar snäckor, men jag har fullt upp just nu så jag har inte riktigt tid att skriva den ännu. Glad Artikeln är inte särskilt långt borta i alla fall, den kommer inom ett par veckor. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Virkan
5/13/12, 8:12 PM
#6

#5 Tack för ditt svar! Är fortfarande lite ovan med tanken på att skicka djur med posten… Ser fram emot artikeln! :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Annons:
Upp till toppen
Annons: