Annons:
Etikettsjukdomar-skador
Läst 1862 ggr
marinelady
2012-04-20 22:38

Stora skalskador.. Avlivad

Usch jag skulle städa rent hos min Achatina achatina, kallad hubert, den sitter fast i locket och jag tänker mig inte för lyfter ut locket utan att vända på det. Så händer det som inte får hända, min achatina släpper taget och faller 1.5m ca och landar på spetsen och krossar spetsen och höger framsida, skaldelar lossnar och det är öppet från foten upp till spetsen.

Ganska snabbt inser jag att det inte går att rädda min älskade snäcka då den inte ens drog in foten, utan den snarare släppte ut den visserligen ihop vikt men inte ens en tendens att försöka lägga den rätt  och sen släppte ut mängder med vätska. Troligtvis krossad lunga..

Så jäkla onödigt. Haft den i 3 år. Då jag inte har hjärta att krossa den och den är rätt stor =svårkrossad så hamnade den utomhus i -4 grader…

Så en påminnelse för er andra, tappa för gudsskull inte era snäckor.. Kommer sakna min achatina något enormt..

Annons:
Flöffo
2012-04-21 18:37
#1

Ush vad tråkigt… R.I.P Rynkar på näsan

//Flöffo

vinteralvan
2012-04-22 15:43
#2

Åh,va synd. Beklagar.

nickiee
2012-04-23 08:37
#3

det va trist å höra Gråter.

men klumpigt att ej titta riktigt noga var den är innan man lyfter av locket .

har man snäckor eller sniglar så är det ett krav man har stämplat över sig tycker jag ,att man måste kolla jätte noga innan man tar av locket eller bara öppnat en liten bit för å kasta ner massa mat ..

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

WeirdFreak
2012-04-23 19:25
#4

Men alla kan göra misstag.

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

MoaL
2012-04-24 13:39
#5

Usch så hemskt! :( Jag beklagar verkligen.

Som WeirdFreak säger, alla kan göra misstag och alla kan ha otur. Jag har också haft otur liksom gjort misstag med många olika djurslag, det är sådant som händer när man håller på mycket med djur. Fördelen är att man nästan alltid lär sig något av det.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Symfoni
2012-04-28 15:34
#6

Kloka ord!

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

Annons:
Upp till toppen
Annons: