Annons:
Etikettatt-äga-snäckor-sniglar
Läst 1904 ggr
luckydragonriderkin
2012-04-06 14:42

roligt?

bara en fråga…

ta inte illa upp men vad är kul med att ha snäckor o.O

det är inte för att vara elak utan för att jag är nyfiken, jag menar, vad gör man med snäckor/sniglar?

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Annons:
Doll
2012-04-06 15:34
#1

Jag har alltid varit riktigt fascinerad av snäckor och sniglar sen jag var väldigt liten, och hade då en del Helix pomatia och div. vattenlevande snäckor.

Tog upp snäckorna igen när jag fick nys om dom afrikanska jättelandsnäckorna.

Jag sitter ju inte och gullar och myser med dom direkt som många verkar tro av någon anledning. :P Får ut mitt genom att se på när dom äter, brukar göra i ordning en grötblandning, eller när dom rör sig i terrariet, putsar upp deras skal och fotar dom. :)

NeedfulThings
2012-04-06 16:41
#2

håller med Doll precis. Det är kul att se när de kryper omkring, och hur de sträckaer på halsen för att hinna börja äta av extragod mat innan resten av kroppen kommit ikapp..det är de små sakernas skönhet

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

vinbergssnacka
2012-04-06 17:28
#3

Det är väl roligt med en fin Terrarie ungefär som med en akvarium. Det är avslappnande att titta på och inte riktig så krävande som hund eller katt. De stör sig inte om man inte är hemma under dagen.

Dessutom är de jättefina i skalet och jag tycker även de är söta när de titta…små barn brukar tycker om snäckor, de verkar ofarliga och rör sig långsamt.

Det är väldig givande och spännande att observera de. Varje art är annorlunda och har andra egenskapor och vanor.

luckydragonriderkin
2012-04-06 20:17
#4

okej ;) tja, jag trodde ju inte direkt att man kunde gosa med dom eller liknande. så det är ungefär som fiskar? lugna och enkla att ta hand om.

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

vinteralvan
2012-04-07 13:40
#5

Håller med jag också, att ha snäckor är som att ha ett akvarium. Det är fint och rofullt att titta på + jag gillar att dessutom är lite udda.

[morat]
2012-04-08 14:29
#6

Snäckor är väl inte precis "roliga" på samma sätt som t.ex. en hamster eller katt är Tungan ute Men de är intressanta, fascinerande att titta på och att ta hand om osv. Häftigt att se hur de lever och så har de ju en personlighet också! Tycker faktiskt att det är mysigt när dom slajmar runt på armen ^^

Annons:
luckydragonriderkin
2012-04-08 19:07
#7

okej, det värkar ju häftigt!! ;) jag är inte direkt någon som tycker att slajm ochsmuts är äckligt sådet kanske skulle kunna vara något för mig. men jag håller mig nog till kaniner ;)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

nickiee
2012-04-14 22:18
#8

dom är vackra å se på . rogivande . dom är nyfikna av sig . matvrak är dom med . å jätte bra för dom som ej tål pälsdjur .

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

luckydragonriderkin
2012-04-15 13:38
#9

okej :)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Upp till toppen
Annons: