Annons:
Etikettallmänt
Läst 2226 ggr
Araminta
3/1/12, 9:55 PM

Erfarenhet av snäckor med påffar?

Hallå! Har en påfågelciklid, och har precis skaffat några posthorn…. Men nu märkte jag att min kära lilla påffe har mumsat på en av snäckorna, så den va ganska död… hur sjutton ska jag lösa det? För påffar brukar väl låta bli snäckorna? Någon som har någon erfarenhet eller varit med om något liknande?

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Annons:
KråkansFåglar
3/3/12, 1:31 PM
#1

En påffe äter allt som kommer in i munnen… de är glupska kräk. Enda snäckor som jag vet funkar (av min egna erfarenhet) Är stora exemplar av äppelsnäckor samt sandsnäckor.

Hur stor är cikliden?

www.krakansfaglar.n.nu

Araminta
3/3/12, 1:37 PM
#2

den är ca 13-15 cm nu. Jag hatar verkligen den påffen. önskar jag aldrig skaffat den. men jag får inte heller göra mig av med den då min sambo älskar den :/ suck….

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

KråkansFåglar
3/4/12, 2:09 AM
#3

nä men vill du verkligen ha snäckor, skaffa ett typ 20liters kar och inred med fina Växter o släng i lite rökor o snäckor ;)

Jag hade 4 st påffar innan på ca 20cm vardera…. jadu mina några av mina firrar på 10cm blev mat…

www.krakansfaglar.n.nu

Araminta
3/4/12, 12:40 PM
#4

jo.. men mest varför jag envisades med att ha dom i samma kar är för att påffen skräpar ner så fruktansvärt. och min algätare jobbar inte som han ska. :/ men snäckorna gjorde.. :(

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

[josefineomar]
3/4/12, 5:18 PM
#5

På min skola åt påfåglarna upp en mal en gång, så de äter nog det mesta tyvärr

KråkansFåglar
3/4/12, 9:59 PM
#6

Jo påffar skitar ned som bara den, överdriet bra pump är ett måste!!! Hur stort akvarie har ni? Vilken sorts pump?

www.krakansfaglar.n.nu

Annons:
Araminta
3/5/12, 1:03 PM
#7

750 l har jag. pumpen är en dålig j*vla fluval! Men jag har en sån där pump som man har på golvet som de bara är en massa rör som går ner i akvariet någonstans. Den ska ligga hos min mor någonstans. inte hämtat allt sen jag flyttade. :P

och så många gånger min påffe varit och tuggat på mig så kan jag verkligen förstå att dom äter allt. :P J*vla muppfiskar. :P

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

KråkansFåglar
3/5/12, 1:28 PM
#8

Byt pump med det samma! och var noga med vattenbytena!

Vad får han o äta?

www.krakansfaglar.n.nu

Araminta
3/8/12, 3:58 PM
#9

växlar mellan röda mygglarver och flingfoder.

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

NeedfulThings
3/9/12, 6:11 PM
#10

Jag har haft såna, Tigeroscar kallas de väl också? hade 6 stycken gigantiska. De åt nån form av pelletsfoder, och en och annan daggmask ibland. Munnen var ju stor som en femkrona på dem. Men jag hade inga smådjur i karet, bara en enorm mal. Sen köpte vi en liten afrikansk ciklid, och då gömde sig alla bjässarna bakom växterna. Den vågade de inte äta, men jag rekommenderar nte en sån, för han var en diktator i karet och de andra mådde inte bra av det (så han fick flytta till ett eget, litet)

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

KråkansFåglar
3/9/12, 9:04 PM
#11

ja kärt barn har många namn :)

mina fick pellets, mygglarver,  flingfoder och rå fisk

Min erfarenhet är att rå fisk skitade ned minst :P men ju bättre o mycket mat ju snabbare växer dem XD

www.krakansfaglar.n.nu

Upp till toppen
Annons: