Annons:
Etikettavel-bebisar
Läst 1924 ggr
[ChinHeart]
2012-02-29 07:07

A. Reticulata: Ägg!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu har Munin och Chance lagt sina ägg! Har än så länge hittat en hög, så det borde ju dyka upp en till snart. Det var natten till 28 februari som jag gjorde min lyckliga upptäckt; en stor och fin hög med ägg under jorden och mossan. Det ser ut att vara många ägg också men vill inte rota i onödan, så får de hur många det är när de börjat kläckas. 

De kan ha lagts tidigare än 28:de men jag tror isåfall inte många dagar innan då jag städade bara någon dag innan och då var det inga ägg.
Det här är mina första ägg från mina Reticulata, så det ska bli hemskt roligt att se hur det går! Föräldrarna är förresten normalfärgade.

Hipp hipp hurra för Munin och Chance!

Annons:
nickiee
2012-02-29 07:25
#1

stort grattis  till det .. .säg till när du ska börja sälja då finns det intresse om priset ej är för högt .mvh nickiee

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

[ChinHeart]
2012-02-29 17:19
#2

#1 Tack! Jag ska precis försöka mig att räkna äggen ändå.. Det beror helt på hur många det är om jag kommer sälja, ska börja föda upp just A. Reticulata och vill därför ha rätt många ur kullen själv. MoaL och morat ska ju iallafall ha, om MoaL fortfarande vill dvs. Men som sagt, det ser ut att vara mycket ägg så förhoppningsvis har jag att sälja och de kommer då ligga på omkring 50 kr/st hade jag tänkt.

[morat]
2012-02-29 21:53
#3

Så spännande det ska bli! Och stort grattis ännu en gång! Skrattande

[ChinHeart]
2012-03-01 08:34
#4

#3 Ja visst ska det. TackGlad

Upp till toppen
Annons: