Annons:
Etikettallmänt
Läst 1623 ggr
vinteralvan
2/10/12, 2:40 PM

Artikel i Expressen

http://www.expressen.se/nyheter/35-000-jattesniglar-har-invaderat-florida/

Var en gnällis och mailade Expressen att det var fel att kalla det för snigel, att det heter afrikansk jättelandsnäcka.

Annons:
WeirdFreak
2/10/12, 9:09 PM
#1

Är det Achatina achatina? :P

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

vinteralvan
2/10/12, 11:33 PM
#2

Ingen aning, så duktig är jag inte. Men en snigel är det garanterat inte.

MoaL
2/11/12, 6:14 AM
#3

Det är en Achatina fulica på bild i artikeln. Glad Det är också framförallt den arten som ställer till med så enormt mycket skada, men alla afrikanska snäckarter är förbjudna i USA av just de orsakerna (väldigt förståeligt, för de ställer till med enorma skador där borta). Folk har inte förstånd att begripa att man inte bara kan släppa ut sina djur när man har tröttnat eller inte längre har tid för dem, och då är det sådant där som händer. :/

Haha, "gnällis". Tungan ute Bra gjort tycker jag, någon gång ska de väl lära sig. ^^ Man undrar också om de menar 20 cm i kroppslängd, eller om de har gått på den där "myten" att afrikansk jättesnäcka är synonymt med endast Achatina achatina. Achatina fulica blir vanligtvis bara kring 10-12 cm lång i skallängd. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

WeirdFreak
2/11/12, 3:54 PM
#4

#3 Det var därför jag frågade om det vad A. Achatina, för att dem sa 20 cm. :)

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

MoaL
2/12/12, 7:38 AM
#5

#4 Aha, okej. :P Såvitt jag vet brukar det sällan, om ens någonsin, vara A. achatina som har spritts och ställer till med skada, utan alltid A. fulica. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

KråkansFåglar
2/13/12, 9:16 PM
#6

antog att de räknade på kroppen ;) har också för mig att det är fulican som är ute o festar :)

www.krakansfaglar.n.nu

Annons:
Upp till toppen
Annons: