Annons:
Etikettallmänt
Läst 2439 ggr
[morat]
1/27/12, 11:48 PM

Nya snäckor!

Måste dela med mig av min glädje här! Glad

Jag ska få Achatina Reticulata av min fantastiskt snälla vän såfort hennes föräldrasnäckor har lagt sina ägg och de kläckts (de har parat sig än sålänge) och jag längtar såååå! Ska köpa massvis med grejer så dom trivs kanonbra här, och när de blivit lite större så ska jag även skaffa något större för dom att bo i! ^^

Vilka andra här har A. reticulata? Skrattande

Annons:
MoaL
1/28/12, 12:00 AM
#1

Så otroligt roligt! Du måste bildbomba sedan. Skrattande

Jag har också reticulator, fast albino då. ^^ Och jag kommer att skaffa syskon till dina, eftersom det kommer att flytta in normalfärgade småtroll från ChinHeart hit också, hihi. Tungan ute

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[morat]
1/28/12, 12:14 AM
#2

#1

Självklart ska jag det! Skrattande Åh men vad roligt, då får dom "träffa" varandra via bilder då! ^^

MoaL
1/28/12, 7:25 PM
#3

#2 Precis! Så du har fått tillstånd av dina föräldrar att skaffa snäckor nu? ;)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[morat]
1/28/12, 8:05 PM
#4

#3

Näe, inte precis! Tungan ute Men jag tror ärligt talat inte att dom kommer bli så galna (mina föräldrar alltså), dessutom så vet jag två stycken som kan ta över snäckorna om det skulle vara på det viset + att Lina säkert kan ta tillbaks dom i nödfall. Flört Men hursomhelst så är jag ändå 99% säker på att jag får behålla dom! Skrattande

MoaL
1/28/12, 8:26 PM
#5

#4 Haha, okej din toka. xD Har du tänkt gömma dem när de kommer, eller kommer du att visa upp dem för dina föräldrar? :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[morat]
1/28/12, 8:39 PM
#6

#5

Haha, jag blev född till en liten toka! ^^

Jo jag tänkte gömma dom, på sätt och vis! Fast ska ändå ha dom ståendes synligt på skrivbordet, haha. Men mamma och pappa kommer knappast märka det ändå för skrivbordet står längst in i mitt rum, och dom går endast in genom dörren och hälsar på marsvinen som står precis bredvid ibland och sedan går dom ut igen. Men jag ska köra på mitt gamla hederliga knep, göra lådan lite fin med färgat papper runtom så man inte ser igenom, hehehe! Oskyldig

Annons:
MoaL
1/28/12, 9:07 PM
#7

#6 Jag märker det! Tungan uteFlörtSkrattande

Haha, det ante mig nästan. :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[morat]
1/28/12, 9:12 PM
#8

#7

Hahaha! ^^ Åh, jag längtar som bara den! Skrattande

MoaL
1/28/12, 9:34 PM
#9

#8 Det förstår jag utan tvekan! Skrattande Det gör jag också. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[morat]
2/6/12, 7:45 PM
#10

Åh, står inte ut med att vänta mer nu! Vill haaaa Obestämd

MoaL
2/8/12, 9:31 PM
#11

#10 Jag också! :D Man tycker att snäckorna nästan borde KÄNNA hur gärna man vill att de ska lägga sina ägg. :P Fast mig gör det egentligen inte så mycket ännu, jag kan ändå inte få tag i småsnuttarna förrän mot sommaren när det blir varmt nog att skicka. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[morat]
2/8/12, 9:40 PM
#12

#11

Ja, haha det är verkligen så! xD
Åh så synd, men tiden går fort! Skrattande

KråkansFåglar
2/8/12, 11:31 PM
#13

jag har också reticulator, vanliga och albino.

men även Achatina achatina :P

hoppas få tag på fler sorter i år :)

www.krakansfaglar.n.nu

Annons:
[Em_I_Am]
2/9/12, 6:02 AM
#14

Och jag har ju A. reticulata albino. Tycker reticulator är fantastiskt trevliga och framförallt aktiva! Jag sålde mina A. achatinor i höstas eftersom jag inte tyckte de va alls lika roliga. En vän va så himla kär i mitt stora par så hon fick efter mycket tjatande köpa dom Tungan ute

MoaL
2/11/12, 6:30 AM
#15

A. reticulata ÄR verkligen enormt trevliga snäckor, inget snack om saken. Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[morat]
2/11/12, 6:49 PM
#16

Men aaaah nu vill jag ju bara ha dom ännu mer när vi säger att dom är så trevliga D: Tungan ute

Har faktiskt läst på många ställen att det är folks favoritart tack vare deras personlighet och aktivitet och sådant ^^

[ChinHeart]
2/12/12, 4:04 AM
#17

Hihi, jag längtar också! Och jag kan glatt säga att jag kan nu se ägg i deras lufthål, nu är det inte långt kvarGlad

MoaL
2/12/12, 8:53 AM
#18

#16 Haha! Tungan ute

#17 Ååååhh vad roligt!! SkrattandeSkrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[morat]
2/12/12, 10:41 AM
#19

#17

Ååh, gud vad jag längtar! Ska göra allt i min makt för att ge dom det perfekta hemmet! Flört

Flöffo
2/17/12, 6:44 PM
#20

Vad kul!Glad

//Flöffo

Annons:
[morat]
2/17/12, 8:54 PM
#21

Ja, jätteskoj! Skrattande

MoaL
2/18/12, 6:40 PM
#22

#17 Hur går det med dina soon-to-be-föräldrar? Tungan ute

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: