Annons:
Etikettallmänt
Läst 2172 ggr
[dynamitella]
1/15/12, 12:50 AM

Tanke om att fukta terrariet till snäckorna.

Jag tänker bara börja med att förklara att jag inte har några snäckor, och inte har tillåtelse att skaffa fler djur förens jag flyttat. Jag har äppelsnäckor och diverse vattensnäckor, men inget landlevande

Min tanke var helt enkelt hur ni fuktar inhängnaden till era snäckor? De flesta använder nog en vanlig blomspruta, yes?

För när jag odlar vattenväxter och sumpväxter till akvariet, så har jag ett tomt akvarium med bara bottensubstrat och Växter, och en minimal doppvärmare i ett glas med vatten/petflaska. Och lock på med små ventileringshål. Det blir ju riktigt fuktigt och en trevlig miljö.

Kan inte det fungera till snäckor, tro? Det är ju så fuktigt att det bildas lite droppar på glaset och i taket, trots att det inte överstiger 25 grader.

Annons:
MoaL
1/15/12, 6:05 AM
#1

Jag lider med dig. :/ Tråkigt att inte få ha fler djur om man vill det. :)

Smart! Snäckorna skulle nog slemma runt på flaskan/glaset rätt ordentligt, men det är säkert ingen fara. ^^

Vet du vad, jag skulle vara väldigt tacksam om du kunde tipsa om detta inne på eremitkräftor också! Många är bekymrade över hur man ska hjälpa på luftfuktigheten, och detta var ett bra tips. Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[dynamitella]
1/15/12, 3:24 PM
#2

Det kan jag göra :)

MoaL
1/15/12, 3:56 PM
#3

Tack så mycket! Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: