Annons:
Etikettbilder-videor
Läst 4745 ggr
[ChinHeart]
1/14/12, 3:55 PM

Vackra pantersniglar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag såg att morat och MoaL här hade pratat lite om pantersniglar någon annanstans här på Snäckor iFokus och de ville ha bilder på mina pantersniglar, så jag tänkte lägga upp det här.

Jag kan också säga att jag har tyvärr inga kvar just nu, men jag hade 10-15 stycken förra året. Nu till våren så ska jag köra igång igen och då mer på allvar med ren uppfödning av denna vackra snigel.
Så blir ni intresserade kan jag höra av mig när jag får kullar till våren/sommaren någon gång.

Pantersniglarna är mina absoluta favoritsniglar, på latin heter de Limax Maximus för er som undrar. De är riktigt fina sniglar! Tyvärr så är det många som trivs ensamma och äter på sina vänner, ett litet fult beteénde. Jag hade en som bodde med sina två kompisar och de låg i en hög (det låter sjukt, men de sov tillsammans allihop), och en annan jag hade, Seabiscuit, h*n ville ha ihjäl sin kompis så det slutade med att h*n fick bo ensam. 

Men det är jättefina sniglarGlad

Annons:
[morat]
1/14/12, 5:10 PM
#1

Otroligt läckra! Glad

MoaL
1/15/12, 1:57 AM
#2

Åh, de är så otroligt vackra! Skrattande Och som du vet så är jag redan intresserad. Flört

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Vattnadal
1/23/12, 11:14 PM
#3

Åh, såna köper jag lätt, om du får till salu!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[ChinHeart]
1/24/12, 6:17 PM
#4

Självklart, jag kommer sälja så fort det blir ungar! Blir till våren/sommarenGlad

nickiee
1/26/12, 8:54 AM
#5

jätte fina .vad kommer dom att kosta när du säljer ..

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

[ChinHeart]
1/26/12, 4:09 PM
#6

#5 Jag har inte satt något direkt pris än men när jag satt det så skriver jag det här i min tråd.

Annons:
WeirdFreak
1/26/12, 5:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Vi har såna på gården :P

Jag hittade en liiten snigel förut, är det också en panter? Ser ut som en men jag är inte säker :)

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

vinteralvan
5/15/12, 11:02 AM
#8

Åh, jag är absolut intresserad av ett par st. Dom är så otroligt fina.

[ChinHeart]
5/15/12, 6:22 PM
#9

#7: Japp, panter där.

PandanNilsson
5/16/12, 4:34 PM
#10

Lever panter sniglar vilda? :O Gör afrikanska jätte snäckor också det? (i sverige)

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

[ChinHeart]
5/16/12, 6:58 PM
#11

Pantersnigeln lever vilt i Sverige. 
Verkligen inte afrikanska jättesnäckor.

Upp till toppen
Annons: