Annons:
Etikettallmänt
Läst 4519 ggr
MoaL
1/6/12, 7:05 AM

Säljer din djuraffär snäckor?

Säljer din djuraffär snäckor? Vilka arter och i vilka storlekar? Vad brukar de ha för priser på dem? Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
1/6/12, 7:14 AM
#1

En av djuraffärerna här i stan säljer snäckor ibland. Det är alltid Achatina fulica de säljer, och de är vanligtvis högst ett par centimeter i skallängd. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Rwawr
1/9/12, 9:58 AM
#2

En djuraffär här i Haninge har jag sett säljer snäckor. Där köpte jag min, då kostade han typ 20kr. Sen hade de stora snäckor som såldes för nå dyrare pris, kanske mellan 50-100kr. Minns ej :)

Nu på senare tid har de bara mellan stora. :)

gulzebra
1/10/12, 12:22 AM
#3

Här säljs inte snäckor, vilket jag är glad över. Skulle jag få för mig att skaffa snäckor igen så tar jag då rakt inte risken att få hem viltfångade smuggelsnäckor från Imazo :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

MoaL
1/10/12, 12:29 AM
#4

Vår djuraffär köper in sina snäckor från en privatperson här i stan som kläcker ägg med jämna mellanrum, så här finns då inga risker för vildfångade småttingar. Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

gulzebra
1/10/12, 12:50 AM
#5

Ah, vad bra! :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

KråkansFåglar
2/22/12, 3:30 AM
#6

En affär som inte finns längre sålde fulicor.

Och den som finns kvar här i stan samt en som ligger strax utanför säljer achatina sp. eller mycket troligt Achatina achatina.

www.krakansfaglar.n.nu

Annons:
mandyosv
2/23/12, 12:32 AM
#7

Om en djuraffär tar in sniglar och spindlar etc. som är viltfångade, är det olagligt då? Förklara mer! :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

[josefineomar]
2/26/12, 12:52 PM
#8

Jag vet att det ska finnas i Falskogs akvarium i Borås, kommer dock inte ihåg art (det var inte Achatina achatina, och inte reticulata albino. Så mycket vet jag) och de var ganska stora. Priset låg runt 500 kr tror jag..

KråkansFåglar
2/26/12, 5:56 PM
#9

Achatina sp. (SP = dvs de vet inte exakta art/härstammning) har falskogs

www.krakansfaglar.n.nu

[josefineomar]
2/26/12, 6:24 PM
#10

Okej :) Jag höll bara koll på att det inte var achatina, för det har jag, och det var inte reticulata, för det vill jag ha ;)

KråkansFåglar
2/28/12, 8:49 PM
#11

#10  Vart finns du då? Och vilken sorts reticulata vill du ha?

www.krakansfaglar.n.nu

[Myraan]
5/1/12, 7:55 PM
#12

Arken zoo i Norrköping, Hageby, sålde Achatina fulica för ett tag sedan. De kostade 25 kronor styck.

PandanNilsson
5/2/12, 7:28 PM
#13

Djur magazinet i jövköping - Atchina atchina. 120 kr st. :) de hade det rätt så bra med ;)

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

Annons:
PandanNilsson
5/2/12, 7:34 PM
#14

jönköping*

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

Upp till toppen
Annons: