Annons:
Etikettpresentationer
Läst 5108 ggr
MoaL
1/5/12, 10:00 AM

Presentationstråd

Den som vill får gärna skriva några ord och berätta litegrann om sig själv. Det är helt frivilligt och du bestämmer själv hur mycket du vill skriva. Glad

Jag kan förstås börja, så att ni vet ungefär vem jag är om ni inte redan vet det. ^^
Jag heter Moa (nähä? Tungan ute) och är 22, snart 23 år gammal. Jag är främst intresserad av bland annat djur, att läsa böcker, lyssna på musik och att sitta vid datorn, och jag är en typisk nattuggla. Största chansen att se några livstecken från mig är eftermiddagar, kvällar och nätter, och ibland även på mornarna innan jag går och lägger mig. :)

Här hemma är det fullt med djur. Tidigare höll jag främst på med smådjur, men jag övergår mer och mer på både snäckor och eremitkräftor; underbara, vackra, fantastiska och intressanta djur!
Jag har och föder upp flera olika arter av snäckor, och jag älskar den variation som finns, både mellan olika arter, utseenden och beteenden, och även hos samma art men mellan olika individer. Det är inte bara däggdjur som har olika personligheter. Flört

Inte mycket till presentation, mend det är det bästa jag kan komma på just nu. :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
tsrebel
1/11/13, 3:31 AM
#1

Jeg heter Tarald, er 35 år og har hatt snegler i perioder hele livet. Jeg er nordmann og bor i Oslo. Skriver på norsk - ni får fåga om det er nånting ni inte förstår Flört

Jeg lover å stikke innom her oftere. Ellers finnes jeg på PetSnails Forum. Min hjemmeside: Sneglegalskap!

[deen]
1/15/13, 9:39 PM
#2

Hej!

Jag är en rätt nördig men ändå lite cool tjej (tycker jag själv..OskyldigSkrattande), 30+, särbo, tycker om att pyssla och ge utlopp för kreativiteten, älskar djur, natur, Växter och blommor. Böcker, musik och - just nu - framför allt film är ständiga intressen. Gillar även att spela, och kör just nu ganska mycket nintendo ds och 3ds, men spel och konsoler går i perioder!

Jag har haft djur så gott som hela livet (en salig blandning), men har tyvärr inte kunnat det på några år, förrän nu när jag köpte mina A. fulica rodatzi av MoaL i slutet på juli förra året. Glad

Kramen från Deen! Og en klem till tsrebel! Flört

MoaL
1/18/13, 4:41 AM
#3

Jätteroligt med era presentationer! Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

vinteralvan
1/18/13, 9:50 AM
#4

Jag heter Frida är 38 år och är gift och har 2 barn. Hemma hos oss finns den 4 st A immaculata, en sphynx och en pygméigelkott. Hade jag fått välja så skulle vi massor med spännande djur som eremitkräftor, grodor, millipeder och fler katter, men min man tycker att det räcker med dom vi har.

PaaatyPalm
1/18/13, 9:59 AM
#5

20 i Mars, har för tillfället gerbiler (Windsors uppfödning) & snäckor!

Arterna som jag har idag är Achatina, Fulica & reticulata *albino*. Var en utav de första som började med snäckor men pga att jag började på internat så sålde jag allihopa till zoocity i Malmö. Hade bla fina stora tyska importer *marginata owum* & Danska Fulica & sen hade jag även Irendalie & en till art som jag nu lyckats få knäppe på.

Tanken gällande snäckorna är väll att inskaffa sig ett nytt gäng irendalie i sommar & känner mig väldigt lockad av ett gäng Marginata owums igen!

20 årig djurgalen moder* 

 Www.windsoropalm.weebly.com

sallad
1/26/13, 10:35 PM
#6

Jag heter Rasmus och är 12år, familjen har haft djur så länge jag funnits. Jag har dock fastnat för akvariedjur och amfibier! Har 3st akvarium med fiskar (och vattenlevande snäckor, såsom posthorn och äppelsnäckor) och 2st akvarium med grodor/salamandrar. :) Annars har familjen 2st hundar och en katt. Jag har funderat på att skaffa landlevande snäckor, men det får bli när jag fått mitt djurrum! ;D

-Rasmus 🌈

Annons:
MoaL
1/29/13, 6:46 AM
#7

#5 När hade du snäckor första gången? :) Achatina iredalei och Archachatina marginata ovum är väldigt fina snäckor. A. iredalei var en av de första arterna jag började med, så jag är väldigt förtjust i dem. ^^ Själv skulle jag gärna vilja få tag på A. iredalei med mörk kropp, men det verkar vara svårt.

#6 Vad är du sugen på för landlevande snäckor då? :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

sallad
1/29/13, 7:20 AM
#8

#7 ingen aning, men jag tror någon lite mindre. Kan inget om landlevande snäckor, men tycker att det är kul att läsa här inne. :)

-Rasmus 🌈

PaaatyPalm
1/29/13, 8:00 AM
#9

#7 oj… Många år sedan, drygt 10 skulle jag nästan tippa på, då började vi med två fulica från Danmark sen växte det för mig därifrån med marginatorna från Tyskland & sen irendalien, sista arten var immululata (hade dock alla samtidigt) fick även ta över en achatina men den svävade på liv & död & dog efter någon dag tyvärr.

20 årig djurgalen moder* 

 Www.windsoropalm.weebly.com

Venom
6/6/14, 3:27 PM
#10

Jag är 12 år och har haft djur sedan jag var 2 år gammal. Först hade vi två fiskar och en hummer sedan när jag blev lite äldre fick jag en kanin senare två kaniner till och efter det två hundar och sedan snäckorna och snart ska vi köpa en kattunge! ( alla dessa djuren lever inte nu men några )

Saga85
1/31/17, 6:50 PM
#11

Hej. Helt färsk här inne på snäckor. Jag har haft både diverse sällskapsdjur och intressedjur större delen av mitt 31-åriga liv men är numer djurlös. Har ett tomt akvarium som jag hoppas kommer att få liv i form av någon snäcka snart 😊 Spenderar mina dagar med att försöka må bättre och arbetar mot att återuppta studierna till hösten. Hoppas på att vara färdig fritidspedagog inom ett år. Förutom djur och natur tycker jag om att spela tv-spel och gitarr.

Upp till toppen
Annons: