Annons:
Etikettallmänt
Läst 2298 ggr
MoaL
1/3/12, 5:25 AM

Om du far bort..

.. har du då någon som kan ta hand om dina snäckor/sniglar, eller vad gör du?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
[morat]
1/3/12, 11:38 AM
#1

Jag ber min syster ta hand om snäckorna, eftersom att jag har dom i smyg (hehe) så kan jag inte be mina föräldrar att sköta om dom! Men jag har inte rest bort några längre tider så det har gått kanonbra hittills!

MoaL
1/10/12, 5:48 AM
#2

Jag far aldrig bort mer än ett dygn, och då stannar ändå alltid min sambo hemma. Dock behöver han inte ta hand om snäckorna, jag ordnar med dem innan jag far och sedan klarar de sig utan problem i ett dygn. Glad Jag har för många djur för att jag alls ska kunna fara bort längre tid än så. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[ChinHeart]
1/11/12, 1:33 PM
#3

Om jag ska bort länge eller på något vis inte skulle hinna ta hand om mina snäckor har jag min mormor! Hon är också väldigt intresserad av snäckor, hon har ett gäng svenska inomhus och de har lagt otroligt mycket ägg. Hon ska även få av mina reticulata bebisar så fort de föds.

Så jag är glad att jag har henne för jag vet att hon alltid kommer kunna hjälpa mig med mina snäckorGlad

[Em_I_Am]
1/11/12, 2:28 PM
#4

Ja jag har både vänner och släktingar som är villiga att ta hand om mina djur om jag åker bort. Inte för att det händer särskilt ofta.

MoaL
1/12/12, 12:56 PM
#5

#3 Praktiskt med en snäckintresserad mormor! Skrattande Vilka arter håller hon? Åhå, så även hon ska börja med bamsesnäckor? :P

#4 Låter härligt med många som kan hjälpa till om det behövs. Glad Min mamma är livrädd för mina stora snäckor, hon tycker att de är hemska. När jag visade henne min största, vackraste, underbaraste, finaste älsklings-immaculata som jag är så stolt över, så rynkade hon på näsan och frågade om de bits. Obestämd

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Em_I_Am]
1/12/12, 1:17 PM
#6

Hehe ja jag har tur att jag har en djurtokig mamma jag med. Hon tycker snäckorna är vackra o häftiga o va sugen på att skaffa såna ett tag hon med. Astrid (millipeden) kan hon inte med riktigt. Hon kan mata henne o så men hon ryser lite varje gång hihih ;)

Annons:
MoaL
1/12/12, 2:32 PM
#7

Haha, ja min mamma älskar också djur, men det ska vara ryggradsdjur. ;) Hon är framförallt livrädd för spindeldjur och allt som hon tycker PÅMINNER om spindlar (t ex eremitkräftor Obestämd), och hon tycker att snäckor och sniglar, särskilt de som är en handfull stora Flört, är riktigt läskiga. ^^ Om en stor hund tuggar sönder händerna på henne så är hon helt cool, men hon oroar sig för att mina snälla och beskedliga snäckor kan vara aggressiva och bita henne. xD

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Em_I_Am]
1/12/12, 2:48 PM
#8

Haha ja de där mammorna är roliga dom. Mamma har en Rottweiler men hon är som sagt rädd för lilla Astrid. Fast å andra sidan är jag själv rädd för spindlar så jag ska inte säg nåt egentligen :-P Inte eremitkräftor dock ;)

MoaL
1/12/12, 3:11 PM
#9

Haha, ja, rädslor är irrationella, något annat går inte att säga något om. Tungan ute Jag var rädd för spindlar när jag var yngre, men allvarligt, med en rysande mamma som håller sig på minst en meters avstånd när hon tittar på en liten fågelspindel instängd i ett låst terrarium, så kan man inte kräva mer av en unge. ^^ Det blir inlärt att sådana djur är läskiga. Nu tycker jag bara att spindlar är underbara och fascinerande. Skrattande
Har du förresten sett tråden med snäckan från Nya Zeeland? Den kan jag faktiskt förstå om folk tycker är lite obehaglig. Flört

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Em_I_Am]
1/12/12, 4:24 PM
#10

PRECIS! Min son blev också rädd för spindlar bara för att jag va det. Jag hatar att jag är rädd eftersom jag tycker så mycket om djur i allmänhet. Men jag kan iaf titta på fågelspindlar osv om de är i terrarium. På mässor kan jag gå o titta på alla spindlar som sitter i burkar o så. Men jag rös när en av killarna som sålde spindlar öppnade en burk o slängde ner ett byte till en stor spindel. Jisses så snabb den va. Sitter de någorlunda stilla kan jag titta på dom nära :)

Nej det måste jag kolla!

MoaL
1/12/12, 4:36 PM
#11

Mamma klarar knappt av att titta på en stillastående fågelspindel, hon står bara och ryser och är redo att lägga benen på ryggen om den skulle röra på sig. xD
Men det märks verkligen att sådana rädslor, för djur alltså, oftast är inlärt. Något man har tagit efter från andra när man var barn. :) Skönt i alla fall att du kan titta på spindlar utan att vara halvt i panik. Skrattande

Det är tråden "Akta fingrarna! ;)".

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: