Annons:
Etikettavel-bebisar
Läst 6218 ggr
MoaL
1/3/12, 4:45 AM

Mina L. flammea-bebisar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många av mina L. flammea-bebisar börjar bli så stora. :P Och de är så himla söta!!

Matdags:

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
1/3/12, 4:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Minipluttar. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
1/3/12, 4:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

*nomnomnom*

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[morat]
1/3/12, 11:40 AM
#3

Gud så vackra de är! Utan tvekan min favoritart, vackrare snäcka får man leta länge efter enligt mina ögon! Flört

MoaL
1/3/12, 11:18 PM
#4

#3 Jo, de är verkligen vackra. Skrattande
Du får skaffa några! Flört

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[morat]
1/3/12, 11:25 PM
#5

#4

Ja det måste jag verkligen göra! Om det inte blir detta året så blir det om 1,5 år då jag FLYTTAR! Vilket betyder att jag får skaffa vilka djur jag vill! Skrattande

MoaL
1/3/12, 11:37 PM
#6

#5 Hihi, det är rätta takterna. Skrattande Är det någon skola du ska till om 1½ år? :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
[morat]
1/4/12, 12:58 AM
#7

#6

Jajemen, om jag kommer in på den dvs.. Vilket jag hoppas att jag gör! Flört Dingles Naturbruks gymnasium! Fast jag har hört rykten om att man sällan får bo i ett såkallat "djurrum" i ettan, utan man måste vänta tills man går i tvåan för att få det. Men men, vem märker om jag har ett par snäckor liksom? ;)

MoaL
1/6/12, 7:18 AM
#8

Hahaha, du är en riktig liten regelbrytare hör jag. xD Jag hoppas att allt går bra och att du kommer in på skolan du vill in på. Och att du får skaffa de snäckor du vill. Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MajaL
1/6/12, 5:16 PM
#9

Vad häftiga bilder måste jag bara säga! :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

MoaL
1/6/12, 5:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9 Tack! Skrattande

Här är för övrigt en bild på föräldrarna. Den är tagen 28/9 -11, så den är ju några månader gammal. De har blivit lite större sedan dess. :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MajaL
1/6/12, 5:38 PM
#11

#10 Men så vackra. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

[morat]
1/6/12, 9:49 PM
#12

#8

Haha, men självklart! Bryter man inte mot regler får man ju aldrig som man vill! ^^

#10

Herreguud så vackra, förstår inte att jag inte har smyghandlat hem såna läckerbitar än.. Flört

MoaL
1/10/12, 5:52 AM
#13

#12 Haha, jag tror nog att du bör prata med dina föräldrar innan du smyghandlar hem utländska snäckor som inte bara är att släppa ut om de kommer på dig. FlörtSkrattande Men de ÄR verkligen jättevackra, det tycker jag också. ^^ Och de är verkligen yttepyttesmå när de kläcks!

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
gulzebra
1/10/12, 6:32 AM
#14

Gud, vilka små läckerbitar!

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

MoaL
1/10/12, 8:24 AM
#15

#14 Hihi, ja, visst är de! Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

WeirdFreak
1/17/12, 1:02 PM
#16

Har du några till salu? Fast man kan väl inte skicka nu va.. ? Oskyldig

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

MoaL
1/17/12, 5:22 PM
#17

#16 Jo, jag har till salu. ^^ Men det är för kallt ännu för att skicka, så i sådana fall får du nog ha lite tålamod. :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

LoveYouSigne
1/17/12, 5:45 PM
#18

Naaw vad söta :D

De i mitten (#10) vad är dt förngn sort? :))

MoaL
1/17/12, 6:19 PM
#19

#18 Föräldrarna till bebisarna, alltså vuxna Limicolaria flammea. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

LoveYouSigne
1/17/12, 9:06 PM
#20

#19 Ahaa :D

Annons:
nickiee
1/17/12, 9:13 PM
#21

wow så snygga föräldrarna är ….. ja själv får hem såna i slutet av månaden  är ju så vackra men vet ej vilken färg på dom ja får ..

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

WeirdFreak
1/17/12, 9:32 PM
#22

#17 Vi får se om jag köper några av dig då. :) När går det att skicka? :)

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

vinteralvan
1/18/12, 10:31 AM
#23

Jag kommer också vilja ha några när det blir tillräckligt varm för att skicka. Så otroligt vackra.

MoaL
1/18/12, 10:58 AM
#24

Så roligt. ^^ De är verkligen jättevackra, och dessutom nästan konstant synliga. :)
Jag vill att det helst ska vara åtminstone 10 grader varmt för att kunna skicka dem, så det är ju några månader bort, men det är säkrast för snäckorna. Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

vinteralvan
1/18/12, 1:20 PM
#25

Fullt förståligt. Man vill ju inte öppna ett paket för ihjälfrusna små snäckor.

WeirdFreak
1/18/12, 7:16 PM
#26

#24 Jaha, då får vi se när det blir ;)

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

MoaL
1/20/12, 4:38 AM
#27

Nej precis, man vill ju att de ska vara pigga och friska när man öppnar paketet. Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
NeedfulThings
1/27/12, 8:32 PM
#28

Oj , vad vackra de var! Speciellt gillade jag de mörkaste i mitten. Och den randiga kroppen, som danska lakritskaramellerSkrattande Känns som om det är lätt att få habegär efter olika arter, måste behärska mig Flört

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

MoaL
1/27/12, 9:27 PM
#29

#28 Tack! Haha, ja oj, det där habegäret kan vara riktigt besvärligt många gånger. Och jag faller för det varenda gång. Tungan ute Ingen självdiciplin alls. Foten i munnenSkrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Mice
1/27/12, 10:26 PM
#30

Ååååh gud så söta, im gonna eat them, eller kanske inte xd
Men söötaaa Kyss

MoaL
1/27/12, 10:45 PM
#31

#30 Haha, du får "äta" dem med ögonen, men jag tror inte att varken du eller de skulle må särskilt bra om du åt dem på riktigt. Tungan ute Praktisk storlek på dem också. ^^ Bara drygt en munfull Skrattande *förlåt, kunde inte låta bli* Oskyldig

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

nickiee
1/28/12, 12:41 AM
#32

idag får jag hem mina flammea.lägger in bild på dom när ja kommer hem från mässan …

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

MoaL
1/28/12, 7:32 PM
#33

#32 Vad jätteroligt! Skrattande Starta gärna en tråd då och berätta om dem och visa upp bilder på dem! ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Wera]
1/29/12, 2:01 PM
#34

Vilka fräna (jag är inte så insatt så jag kikar av nyfikenhet haha) Glad Gud vad små och många dom är! Tungan ute

Annons:
MoaL
1/29/12, 2:33 PM
#35

#34 Ja, de är både små och många, haha. Tungan ute Och jag väntar på att ännu fler ska kläckas, men det är mest ur observeringssyfte då jag försöker räkna ut hur lång tid det tar för äggen från läggning tills det de börjar kläckas. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

WeirdFreak
1/30/12, 8:53 AM
#36

Jag har fått hem 6 stycken små snäckor nu! Vad jag ser så är det två dark flame, två apricot, en red flame och en som jag inte vet vad det är.. den är jätteliten och nästan genomskinlig ;)

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

MoaL
1/31/12, 3:58 AM
#37

#36 Jo jag såg det på zoonen! Skrattande Så roligt! Fotografera gärna och visa upp dem i en tråd, så får vi också beundra dem. ;) Den du inte vet vad den är är förmodligen också en apricot. :) Ungarna har viserligen ingen teckning när de kläcks, men man brukar inte sälja snäckor som är så "färska" att de inte har fått teckning ännu.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

WeirdFreak
1/31/12, 10:30 AM
#38

#37 Ja, jag gissar också på apricot. Det var inte meningen att jag skulle köpe den egentligen för jag köpte en burk med fem stycken i men när jag tog ut dem så hittade jag en liiiiten plutt i ett hörn så den smet väl med ;)

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

MoaL
2/2/12, 2:23 AM
#39

#38 Naaw, lilleplutten ville ut på äventyr. ^^ Sådant som kan hända. :P Trevligt med en minibonus för dig. Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

WeirdFreak
2/2/12, 10:33 AM
#40

#39 Exakt ;) Jag var tvungen att kolla igenom varje litet blad för jag var så rädd att slänga någon xD

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

MoaL
2/5/12, 6:41 AM
#41

#40 Det förstår jag! Skrattande Det är det största problemet här hemma, när jag städar måste jag kolla igenom allt så noggrant så att jag inte, ve och fasa, skulle råka slänga någon liten bebis! Tyst

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
WeirdFreak
2/5/12, 12:21 PM
#42

#41 Jobbig städning när man har en massa ungar :P

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

MoaL
3/13/12, 7:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Här kommer ett par nytagna bilder på några av de största ungarna. De är så vackra och söta så jag blir riktigt kär i mina egna små bebisar. Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
3/13/12, 7:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Jag älskar deras tydliga färger. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

nickiee
3/13/12, 8:03 AM
#45

super snygga är dom …stora dom hunnit bli …

 mina växer så det knakar med har vuxit på sig bra sen andra bild omgången ja la ut ..om du har nå ägg så skulle de va skoj å få se hur dom ser ut så att man inte råkar kasta sen när mina väl börjar kunna lägga .kan du inte lägga ett eller några på din hand å ta en sån bra närbild eller på en finger topp ..

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

MoaL
3/13/12, 9:10 PM
#46

Tack! Jo, de äter och växer så det står härliga till. ^^

Jag kan fixa bilder på äggen lite senare, efter att jag har ätit, men det är inte svårt att se att de är ägg. Förresten finns det bilder på L. flammea-ägg i Avels-artikeln, de bilderna kanske duger? :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[morat]
3/13/12, 9:21 PM
#47

Kära någon så vackra de är, någon gång i livet måste jag verkligen skaffa såna! ^^

MoaL
3/13/12, 9:28 PM
#48

#47 Ja det tycker jag verkligen! FlörtTungan ute

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
[josefineomar]
3/17/12, 1:40 PM
#49

#7 - Kul att du ska välja Dingle! Jag gick där fram till i april förra året :) När det gäller djurrum så får man oftast inte det i ettan, nej. Men man får ha reptil, fisk och snäckor i rum som inte är djurrum :) Det är när man har pälsdjur som måste ha djurrum. Men glöm inte att få det godkänt i expeditionen och i djurhudet först. De ska alltid godkänna att du får ha djuret innan du tar med det till skolan :)

nickiee
3/17/12, 2:37 PM
#50

tack nu vet ja hur dom ser ut .. va bra bilder

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

[morat]
3/17/12, 4:15 PM
#51

#49

Åh okej, men det var ju jättebra! Tack för informaitonen! Skrattande

Upp till toppen
Annons: