Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 3905 ggr
MoaL
2012-01-03 04:40

OT - Andra djur?

Vad har ni för djur hemma, förutom snäckor/sniglar? Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
[morat]
2012-01-03 11:36
#1

Jag har ju mina 7 trädgårdssnäckor, samt som jag har en katt, två hamstrar och tre marsvin! :) Blir förhoppningsvis råttor snart igen också!

Vad har du för andra djur då? Du har ju massvis av häftiga djur! Glad

MoaL
2012-01-03 16:37
#2

Skrattande Jag har faktiskt rätt lite djur nu för att vara mig, om jag inte ska räkna med alla mängder med snäckor vill säga. ^^ Förutom alla mina snäckor har jag sju råttor, tre degus, tre taggmöss, tre marsvin, en kanin, en guldhamster, tio eremitkräftor, en krabba, en klockgroda, två majsormar, en fågelspindel, en skorpion, två vandrande pinnar, samt massor med syrsor, zophobas och kackerlackor. Och så har vi förstås världens underbaraste hund också. :P

Vad roligt att det snart blir råttor för dig! :D Vilket kön, färger, och så vidare?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Em_I_Am]
2012-01-03 21:43
#3

Jag har tre nakenkatter, två mandarinsnokar, en jättetusenfoting och ett gäng Ryska Vintervita Dvärghamstrar :)

Till våren planerar jag starta upp akvarium med lite fiskar och äppelsnäckor i fina färger. De är ju så vackra! :D

[morat]
2012-01-03 23:35
#4

#2

Det är inget bestämmt än! Men det går framåt med tjatandet! Har t.o.m. skickat min "chef" på att beställa hem råttgrejer till råttburen jag har på mitt rum! Glad Sedan ska jag säga "nu har vi allt som behövs, nu saknas bara råttorna!" och visa mamma en hemsida där en Uppfödare snart ska få en kull, så får jag hoppas på en positiv reaktion! ^^

MoaL
2012-01-03 23:55
#5

#3 Åh, äppelsnäckor - ja, akvatiska snäckor överhuvudtaget - är jag också sugen på att skaffa, men jag är inte så haj på akvarium tyvärr.. :S (Jag vill för övrigt också ha en milliped, de är så himla fina! :P )

#4 Hahaha, din mamma har det inte lätt! xD Men jag önskar dig lycka till med det fortsatta tjatandet och förberedandet. ^^ Råttor är underbara djur, så förhoppningsvis smälter din mamma för dem. :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[morat]
2012-01-04 00:55
#6

#5

Haha, nejdu, hon har det minsann inte lätt med mitt tjatande! ;) Vilket är bra, då kanske hon ger med sig snart, haha!

Annons:
Bävern
2012-01-08 19:42
#7

Jag har en katt, en kanin, 2 marsvin och 8st skrattduvor sen då våra 43st vinbergssnäckor =)

http://minbecel.blogg.se/

http://mina-duvor.webs.com/

Mice
2012-01-08 21:11
#8

Har inga snäckor, än. Men annars har jag 4 möss och en kanin. :)

vinteralvan
2012-01-10 12:15
#9

Jag har inte heller skaffat snäckor än så nu har vi bara blåpannad amazonpapegoja och afrikansk pygméigelkott.

WeirdFreak
2012-02-05 12:33
#10

Jag har (förutom sex st L.Flammea) tre katter, en kanin, en papegoja, två hamstrar, två marsvin, två ödlor, en krabba och en massa syrsor och mjölmask! :D

Jäklar MoaL, du har djur! xD

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

NeedfulThings
2012-02-05 15:13
#11

Har haft mssor med olika djur, men förutom snäckorna så har jag bara lite uppfödning av dammråttorFlört

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

pontussigge
2012-02-06 18:21
#12

för utom snäckorna har jag 2katter 1kanin 1afrikansk pygmeigelkott 1leopardgecko 1majsorm 1sköldpadda många olika fiskar 1afrikansk klogroda 2klockgroder 2eldbukssalamandrar 1revbenssalamander 1tupp 2hönor 4gerbiler 3möss

simma lungt //PONTUSSIGGE

sallad
2012-02-08 20:43
#13

Jag har följande.. 2st hundar, en katt, Mååånga fiskar, 4st salamandrar och 2st klogrodor! Jag vill ha.. Korallfingergrodor!

-Rasmus 🌈

Annons:
Virkan
2012-05-12 13:44
#14

4 katter, 2 hundar, 2 hästar, ca 10 getter, ca 10 får, 6 råttor (fast just nu är de 12, men hälften är flyttklara ungar) och 10+ höns.

En av katterna än bara min och 4 av råttorna. :)

Om någon vecka ska jag förhoppningsvis skaffa några snäckor! :D

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

PandanNilsson
2012-05-13 16:44
#15

Jag har 5 hundar, 1 katt, 3 kaniner, 5 fiskar, och så snart kommer en kull med kanin ungar!Skrattande Snäcka: 1 trägårds snäcka :P men om det går bra med den så ska jag skaffa a. atchina (stavning?)

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

Vattnadal
2012-05-16 17:12
#16

Jag förgyller mitt liv med massor av djur. 5 egna hundar (1 goldentik, 1 kastrerad alaskan husky/grönländare/schäfer, 2 siberian huskyhanar och 1 siberiantik, sen har maken 6 siberians oxå), där 3 av dessa bor inne. Ute bor 4 gestriketackor, en kastrerad bagge, en avelsbagge och 3 bagglamm och ett tacklamm, 3 hedemoratuppar och 9 hönor, 4 mellerudshonor och 2 hanar i min genbank. Inne har jag visst 160 möss och några kullar med smått, ett gäng afrikanska pygmémöss, 2 gerbiler, 3 degus, 3 leopardgeckos, 2 skäggagamer, en vipergecko, en crested gecko, 2 arter kackerlackor, vandrande pinnar, ett piccosalt med 2 clowner, ett större salt med en drakfisk, ett fisktomt 120 L akvarium som ska bli guppyfarm, ett 130 L aquaterrarium med malar och 2 små altumscalarer, där landdelen ska fyllas av grodor så fort jag får råd.

Sen är det snäckorna då, jag har ett gäng A marginata suturalis. Inneboende hos dem har jag en liten exotisk art av gråsugga som städpatrull.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Hedvig21
2012-05-17 16:20
#17

Här hemma har vi en Hund (dvärgschnauzer) som heter Calle.

Fyra stycken kaniner som heter Mexx, Gucci, Yoyyo och Willie. Kaninerna är i rasarna Dvärgvädur och Lejonhuvad dvärgvädur.

En skäggagam som vi kallar ödlan med heter Maluppa egentliegn :vTre gerbiler som heter Kiara, Aourabelle och en som heter Vicotrya.

Sen mitt favoritdjur den Afrikanska pygmé igelkotten!

Har en Drak grey hona på över 1år. Hon heter Hedvig och är mitt allt!

I höstas födde hon dom vackraste små ungarna. 5st levande ungar kom till världen. 3honor och 2hanar. Alla har nu flyttat och hittat sina egna hem. :)

vinteralvan
2012-05-31 10:33
#18

Tänkte uppdatera eftersom mycket har hänt sen i januari. Nu har vi 3 vuxna a immaculata och 3 st bäbisar och en afrikansk pygméigelkott. Papegojan blev tyvärr så sjuk så vi fick avliva henne men imorgon hämtar vi hem en sphynxkille på 14 veckor.

nickiee
2012-06-10 15:29
#19

hej . jag har 11 arter landlevande snäckor 2 katter klogrodor 2 arter vandrandepinnar 4 ödlor 2 akvarium med fiskar + snäckor tusenfotingar 11 arter kakckerlackor,1 av dom är fodermat blaptica dubia mjölmask ja driver fram själv zoophobas ja driver fram själv syrsor har precis börjar driva fram själv rosenbaggars laver som är på g att puppa sig ska driva fram såna med .. ja va en hel del detta mvh nickiee

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Virkan
2012-06-27 19:57
#20

Tänkte uppdatera lite ;)

Jag bor ju på en gård med höns, getter, får, hästar, hundar, katter och bin….

Och så har jag ju bara mina djur;

En katt som heter Bönan. Hon är en huskatt, men jag får väll tillägga att hon är hälften norsk skogskatt ^^

8 honråttor, Feline, Uru, Vitani, Kiara, Sippan, Pidi, Sarabi och Zira.

8 snäckor; 4 vinbergssnäckor, 3 trädgårdssnäckor och en fläckiglundsnäcka (glömmer alltid dom latinska namnen Oskyldig)

Och snart en kanin, hon kanske ska hete Eevee (nej, jag gillar inte PokemonOskyldig). Hon ska självklart inte vara ensam, min syster ska också få en hona och dom ska bo tillsammans.

Och just det! Grodynglerna har jag ju också! 11 stycken, dom är plockade utifrån, och jag ska släppa tillbaks dem där jag hittade dem när dom får framben. :>

Så på vår gård finns det ca 55 olika djur + ca 40 000 bin + 11 grodyngel

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Annons:
Fontanellsecks
2012-07-02 04:10
#21

Tänkte också slänga in något här! :)

För utom muna två A. achatina har jag:

Två leonberger hundar.

Fyra katter, norskskogs, maincoon, och vanlig bondkatt.

Två illrar.

Tre nymph parakiter,

Fem hästar, tinker och varmlod.

En massa höns.

En massa ankor

Fyra afrikanska hjälm pärlhöns

Ett gäng myskänder

Tror det är ungefär allt, haha!
Jo, tog in en skadad liten snäcka också, vet ej ras eller något. Men ska släppa ut den snart igen (:

[Melinda]
2012-07-02 13:17
#22

Jag har en Boa constrictor imperator & 6 leopardgeckos.

pontussigge
2012-07-02 17:18
#23

en liten uppdatering på mina djur

1 skäggagam

2 leopardgeckos

1 majsorm

2 indiska vandrande pinnar

4st gerbiler

1 kanin

1 sköldpadda

massa olika fiskar

1 pacmanfrog

3 dvärgklogroder

2 afrikanska klogrodor

2 salamandrar

2 klockgrodor

2 katter

1 pygme igelkott

syrsodling

mjölmaskodling

2 höns

1 tupp

4 sällskaps möss

2 avelsmöss

olika snäckarter

det var nog allt

simma lungt //PONTUSSIGGE

Upp till toppen
Annons: