Annons:
Etikettatt-äga-snäckor-sniglar
Läst 3935 ggr
MoaL
2012-01-02 21:38

Era snäckor

Vad har ni för snäckor? Vilka arter och hur många? Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
[morat]
2012-01-03 12:23
#1

Arianta arbustorum
Cepaea nemoralis 
Cepaea hortensis

7 stycken snäckor sammanlagt just nu! Glad

[Em_I_Am]
2012-01-03 20:20
#2

Jag har 3 vuxna Achatina reticulata (albino) och några ungar för tillfället.

Jag köpte ett gäng Limcolaria flammea i höstas men sorgligt nog dog alla utom en ganska snabbt. Så jag har alltså en kvar av morphen Dark flame. Vet inte varför de dog och vad jag har kunnat läsa mig till erbjöd jag dom rätt miljö att leva i så det irriterar mig lika mycket som jag blev ledsen för jag tycker det är så otroligt vackra! Jag ska köpa in fler igen till sommaren och göra ett nytt försök.

Jag har även haft Achatina achatina men de flyttade till en kompis som va så himla kär i mina.

MoaL
2012-01-03 22:19
#3

Jag har ingen aning exakt hur många snäckor jag har, eftersom jag har så många bebisar - och dem har jag ingen koll på antalsmässigt. ^^

4 Achatina achatina
2 Achatina albopicta
14 Achatina fulica
2 adulta Achatina fulica rodatzi + ägg
4 adulta Achatina iredalei + bebisar
4 adulta Achatina immaculata + bebisar
5 Achatina reticulata albino (Kommer från Em_I_Am Skrattande)
5 Cornu aspersum + bebisar
6 Helix pomatia
5 Helix lucorum + bebisar
7 adulta Limicolaria flammea + bebisar
4 adulta Pleurodonte isabella + bebisar
5 Pleurodonte rostrata
5 adulta Rumina decollata + bebisar
X Subulina octona (massvis!)

#2 Har alla utom en dött nu? Så fruktansvärt tråkigt. :(

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Em_I_Am]
2012-01-03 22:23
#4

Ja inte långt efter att vi pratade gick de andra bort. De hade ju varit slöa hela tiden. Men denna växer inte heller som den ska fastän jag provat allt nu känns det som. Jag får glädja mig åt att mina reticulator är superfina och välmående o lägger ägg regelbundet hela tiden. Så får jag börja på ny kula med flammeorna en annan gång. Men visst är det trist när ens djur inte mår bra :(

MoaL
2012-01-03 22:43
#5

Usch så tråkigt. Rynkar på näsan Något måste helt klart ha varit fel på dina flammeor. Mina växer som galningar och lägger ägg på löpande band, och är hur friska som helst. Nästan alla deras ägg kläcks och ungarna växer så det knakar. :)
Du får starta om på nytt till sommaren, med nya små flammea-bebisar. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Em_I_Am]
2012-01-05 12:28
#6

#5 Ååå vad jag är avundsjuk! Så många fina småttingar du har :D

Tror också det va något fel från första början. Ingen av dom har varit pigga någonsin och äter gör till o med den som är kvar ganska motvilligt fastän jag provat allt jag bara kan komma på angående värme, fuktighet, ljus, Inredning, mat, bottensubstrat o allt. Men de ska ju inte vara svåra snäckor att ha så jag har slutat anklaga mig själv nu. Vågar jag prova igen så återkommer jag till sommaren ;)

Annons:
MoaL
2012-01-06 07:23
#7

#6 Hihi, ja, de är superfina. Skrattande Har du förresten sett tråden jag skapade med reticulatorna från dig? De växer verkligen så det knakar, det går fort som attan. ^^

Ja, inte är det normalt inte. Mina flammeor äter i princip allt som serveras, de har en extremt aptit. O.o Man kan inte tro att så små och eleganta snäckor kan vara sådana matvrak. Tungan ute

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Em_I_Am]
2012-01-06 11:08
#8

Nej jag har inte hunnit titta runt här så mycket men de ska jag absolut leta upp :D Alltid roligt att se ens små växa upp.

Hehe nej det gjorde verkligen inte mina. Jag fick leta upp dom, sätta dom på maten och då åt de lite om det va tillräckligt gott. Jätte tragiskt :-S

Bävern
2012-01-08 19:36
#9

Jag har vinbergssnäckor, 3st vuxna och 40st bäbisar

http://minbecel.blogg.se/

http://mina-duvor.webs.com/

Virkan
2012-07-05 14:07
#10

Jag har fyra stycken Helix Pomatia + en "tonåring" + massvis med ägg. Tre stckyen Capaea Hortentis (stavning??) och en fläckig lundsnäcka (glömmer alltid vad dom heter på latin)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

vinteralvan
2012-07-05 17:21
#11

Jag har 3vuxna A immaculata och okänt antal bäbisar.

DjurSlottet
2012-07-05 17:25
#12

3 vin bärssnäckor men fler på gång :)

[Melinda]
2012-07-05 21:19
#13

Jag har 4st Achatina immaculata.
Någon som vet om de finns som albino förresten?

Annons:
Upp till toppen
Annons: