Annons:
Etikettavel-bebisar
Läst 1465 ggr
[Blue_Lugia]
5/31/16, 1:35 AM

Bebisar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick en chock när jag fick se små nykläckta snäckungar hos mina Reticulatas idag! När j. ag k,ollade i jord? en var det hundratals av dom, och jag visste inte ens att dom hade lagt ägg, då dom låg mitt i, och inte vid något höra eller liknande. Nu undrar jag, jag vill behålla några av dom, men att ta hand om flera hundra blir ju svårt. Så jag måste ju nästan ha ihjäl dom på något vis… :( Går det att ha dom i frysen eller är det för grymt mot dom?

Annons:
[Blue_Lugia]
5/31/16, 1:37 AM
#1

Bilden är på en provisorisk liten låda tills jag hittat nåt bättre. Jag upptäckte dom nyligen och fick bara leta fram något lite snabbt till dom få som blir kvar.

nstlg
5/31/16, 5:07 PM
#2

Frysen är väl det snällaste sättet att avliva dem på. Om du först lägger dem i kylen över ett dygn ungefär och sen stoppar dem i frysen så ska de gå in i någon slags dvala-liknande tillstånd och tydligen inte lida utav det.

Gaara
5/31/16, 6:19 PM
#3

Frysen går utmärkt. Annars är det att krossa dem med en sten. Men jag brukar frysa dem om jag råkat få ungar som kläckts som jag inte ska behålla. :) Men nu har du lärt dig att man måste kolla igenom jorden ibland. Är långt ifrån alltid som de lägger äggen mot rutan så man ser dem.

Upp till toppen
Annons: