Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 3522 ggr
Chinesecrestedlover
2/25/15, 9:53 PM

(S) A. reticulata Albino "ungdomar"

Hej!

Några av mina fina snäckors första bebisar har vuxit på sig ganska mycket och har blivit lite väl stora för den lilla sköldpaddan att äta upp… väntade lite väl länge eftersom jag ville att  första kullen skulle bli någons husdjur… det känns lite mer speciella på något vis. Har matat sköldpaddan med andra av deras ungar dock.  

Tänkte mig runt 50 kr/styck 

De är nu runt 6-7 cm stora (har inte kunnat mäta exakt så gissar bara nu), vet tyvärr ej exakta kläckningsdatum på dom, men de har alla kläckts under försommaren/sommaren under 2014.

De har fri tillgång till sepiaskal och får givetvis diverse olika färska grönsaker. De får även fiskmatflingor, gammarus m.m. ibland. 

Finns i Sollentuna och kan ofta mötas upp runt om i Stockholm.  

Skriv i denna tråd eller skicka ett pm om du är intresserad av några av de små, de börjar bli lite trångbott för dom så som de bor nu och jag har tyvärr inte riktigt utrymme för alla då de blir vuxna Skrattar

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
nickiee
2/26/15, 8:25 AM
#1

du har  ett pm

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Whippet
2/27/15, 12:03 AM
#2

Bild på dom? Tack :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Chinesecrestedlover
2/27/15, 8:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#3

Hej!

Jag har nu försökt mäta de lite bättre. Tror de är närmare 7 cm än 6 cm… men inte det lättaste att mäta precis. 

Det är 6 stycken som söker hem (det finns dock 7 stycken men funderar på att låta en stanna här…). 

Terrariet på bilderna som fungerar som mitt "bebis-terrarie" är ett Exo Terra 30x30x30 cm… det börjar som även syns på bilderna bli väldigt trångbott. Har ett femtiotal nykläckta bebbar där i också, samt några till av mindre modell (4 av de mindre ska dock flytta snart). Lådan på bilderna är för att ni lättare ska kunna se "ungdomarna" och den är en Smartstore stl. 12 (28x28x17 cm). 

Bilder kommer här… kanske inte de bästa fotona direkt men hoppas de fungerar.

Mvh/Chinesecrestedlover och ett gäng "tonåringar" som vill flytta hemifrån😉

Chinesecrestedlover
3/4/15, 4:28 PM
#4

Hej!

Puttar upp tråden lite för "tonåringarna" söker fortfarande hem och vill hemskt gärna flytta snarast då det som sagt är trångt i deras "boning". 

Mvh/Chinesecrestedlover

Hells Angel
3/4/15, 9:07 PM
#5

Ja, jag bor i Sollentuna och har tänkt skaffa snäckor… Jag ska nog tänka lite…

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

nickiee
3/4/15, 9:14 PM
#6

jätte fina ser fram emot mina nästa vecka

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Annons:
Chinesecrestedlover
3/4/15, 10:19 PM
#7

Hej!

#5 ok. Om du har några frågor eller bestämmer dig för att du vill skaffa dig ett gäng så är det bara att höra av dig. 

#6 visst är dom…  dina är ju då nååågot mindre men lika fina såklart 😉

Mvh/Chinesecrestedlover

nickiee
3/5/15, 2:26 AM
#8

7…mmm dom är det men växer fort å det är kul å se

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Hells Angel
3/5/15, 10:18 PM
#9

#0 Är dem såna snäckor som parar sig som kaniner, och får ungar hela tiden eller är dem såna som måste ha dem "perfekta" förhållandena?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Chinesecrestedlover
3/6/15, 2:27 PM
#10

Hej!

#9 Skulle säga att de lägger ägg rätt ofta dock inte "hela tiden",  för min del är det bra att de är produktiva eftersom jag matar min sköldpadda med ungarna när de blivit någon eller ett par cm stora. Samtidigt kläcks inte alltid alla äggen som läggs (trots att jag alltid försöker få fram så många som möjligt eftersom jag använder de som mat då). 

Om jag missar äggen hos de vuxna (i terrariet då alltså, har hänt några gånger, äggen är små och grävs ner bra) så tycker jag att det kläcks flera ägg än om jag har de i min "äggbox" (liten låda med kokosmull i botten) - skulle tro att detta har med värme/luftfuktighet m.m. att göra och att det är lättare att få rätt förhållanden i terrariet, än i lådan… men detta är ju bara vad jag tror (ingen vetenskap bakom eller så 😉).  

Vill man inte ha massa snäckor så får man helt enkelt "ta bort ägg/ungar" (avliva) när de lägger ägg eller när man tycker att de blir för många ungar. 

Jag har tre vuxna (och ska troligen spara en ungdom som sagt) och alla lägger ju ägg (förutom tonåringen just nu då). Ibland lägger alla dessutom ägg samtidigt och då får man plocka mååånga ägg😃 Så vill man inte ha massor med snäckor så kanske det är bättre att bara ha två snäckor. 

Oj! Va jag pladdrar, hoppas det var till någon hjälp. Hör av dig om det är något mer du undrar över. 

Mvh/Chinesecrestedlover

michellenilsson
4/29/15, 10:41 PM
#11

Åh synd att ja inte bodde närmare 😍

Tallullah
4/30/15, 10:51 AM
#12

Jag vill gärna köpa några. Om du har några kvar?

Tallullah
4/30/15, 5:02 PM
#13

Jag vil hämskt gärna köpa. Kommer inte inn på din pm.

Annons:
Chinesecrestedlover
5/6/15, 10:43 PM
#14

Hej #12!

Har kvar. Förlåt att jag inte svarat. Återkommer nästa vecka (bara inne lite snabbt nu och är tyvärr väldigt upptagen resten av veckan). 

Mvh/Chinesecrestedlover

cajsa fluff muff
5/10/15, 10:39 AM
#15

har du några stora kvar att sälja?

cajsa fluff muff
5/12/15, 1:35 PM
#16

har någon köpt de stora?

cajsa fluff muff
5/20/15, 8:41 AM
#17

någon som vet?

Whippet
5/20/15, 4:12 PM
#18

#15 #16 #17 Hon skrev ju tydligt i #14 att hon va lite upptagen…Du behöver inte spamma hela tråden.

I'm out Vilar huvudet i handen

cajsa fluff muff
5/20/15, 4:47 PM
#19

#18 tre stycken är inte att spamma. Jag väntade över en vecka med att fråga #17 för att inte spamma men jag behövde veta så att om de var köpta så jag viste om jag skulle fråga någon annan.

Whippet
5/20/15, 5:51 PM
#20

#19 Det räcker väl att man frågar en gång, så svarar TS så snabbt hen kan!

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Chinesecrestedlover
7/5/15, 8:28 PM
#21

Hej!

Ber om ursäkt för att jag inte svarat. Det har hänt en del personliga saker… och jag är dessutom mitt uppe i en flytt. 

Tyvärr har en av mina vuxna och en av ungdomarna avlidit 😭 (vet inte vad som orsakat deras bortgång men den vuxna har jag varit orolig för under i stort sett hela dess liv, den har alltid varit mer "indragen" i skalet än alla andra…). Efter denna tragiska händelse har jag beslutat att spara två av ungdomarna. Vill ju ha fyra vuxna totalt sen. 

Ungdomarna har lagt sina första ägg, hittade en kull vid senaste städningen (vilken var idag) så om man har intresse för att direkt börja kunna mata ex. reptiler med ägg/ungar så har dom nått "äggläggnings-åldern". 

Förutom den som gick bort och att jag sparar två så finns det kvar ungdomar att köpa och någon/några små, om jag inte bestämmer mig för att spara nån av dessa. 

De kommer finnas kvar i Stockholmsområdet fram till början av augusti ungefär och sedan gäller Örebro trakten i stället. 

Mvh/Chinesecrestedlover

Chinesecrestedlover
7/16/15, 11:47 AM
#22

Putt, fortfarande kvar. Behöver helst få komma till ett nytt hem snarast p.g.a. att det skulle underlätta i och med flytten och att de behöver få  ett "större boende". 

Just nu bor de dessutom tillfälligt ännu mindre än tidigare (och är väldigt trångbodda stackare) p.g.a. jag var tvungen att flytta ner mina djur från övervåningen (renoveras just nu inför försäljning av huset)och för att djurens permanenta bostäder är påväg att flyttas till nya bostaden . 

Kan tänka mig att gå ner lite i pris om de får flytta till ett bra/flera bra hem snarast. Kom gärna med förslag (bud). 

Mvh/Chinesecrestedlover 

ps. Skulle någon vilja hämta i Örebro trakten (så kommer jag att flytta till Lekebergs kommun). ds.

Chinesecrestedlover
7/23/15, 2:27 PM
#23

Puttar. Finns kvar fortfarande.

Chinesecrestedlover
8/1/15, 3:28 PM
#24

Putt. Flyttar väääldigt snart nu så vore kanon om de kunde "hitta hem" 🙂

[Blue_Lugia]
8/1/15, 5:11 PM
#25

Om jag bara hade plats för fler kunde jag tagit dom men…. :/

Chinesecrestedlover
8/2/15, 12:38 PM
#26

#25 Förstår precis😉 det är ju liiiite fullt här med… dessutom flyttar jag till betydligt mindre vilket gör att det fungerar inte riktigt med ännu fler terrarier och dylikt… så måste hitta andra hem till de små sötnosarna.

WestlynMagic
8/5/15, 3:38 PM
#27

Jag kan inte skicka pm till dig, vet inte varför det inte går iväg? Kan du testa att skicka till mig? Mvh Therese

Annons:
Chinesecrestedlover
8/10/15, 4:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#28

Nya bilder på de "små" 😃

Chinesecrestedlover
8/10/15, 5:01 AM
#29

#27… fick 50 stycken pm så nog fungerade det alltid, hehe😃

Chinesecrestedlover
8/10/15, 11:15 AM
#30

#27 Flera intresserade nu helt plötsligt så behöver veta om ni bestämt er. Behöver ju få iväg dom så snart det går, bäst för dom (trångbodda) och enklast för mig att slippa ta med dom i flytten. Har en som skulle vilja hämta idag så behöver veta hur ni vill göra. 

Mvh/Chinesecrestedlover

Chinesecrestedlover
8/20/15, 6:07 PM
#31

Finns fortfarande kvar då ingen hört av sig igen 😕Imorgon flyttar snäckorna till Örebro (åker sista vändan imorgon med saker och djur och flyttar därmed från Stockholm helt och fullt). Så om det finns någon intresserad inom Stockholm eller på vägen mot Örebro så är det hög tid att säga till 😃

Mvh/Chinesecrestedlover

Anette M
9/10/15, 8:54 PM
#32

Chinesecrestedlover  har sendt pm til deg

Chinesecrestedlover
11/30/15, 2:07 AM
#33

Hej snäck-vänner!

Det finns tre  snäckor kvar som gärna vill ha ett hem. Jag kommer åka till Stockholm den 11:e december (kommer vara i Stockholm mellan den 11:e och 13:e). Om någon skulle vara intresserad. Kommer åka tåg så kan inte göra några "avstickare" på vägen mellan Örebro och Stockholm men kan mötas upp i Stockholm. 

Mvh/Chinesecrestedlover

ps. Jag har tyvärr ingen dator hemma (lånar bara en just nu) så det kan ta en stund innan jag svarar, jag kommer inte vara inne här varje dag men kommer kunna kolla ibland. ds

Upp till toppen
Annons: