Annons:
Etikettbilder-videor
Läst 6005 ggr
MoaL
1/3/12, 10:53 PM

Mina A. reticulata albino :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer de senaste bilderna på mina fem Achatina reticulata albino, som kommer från Em_I_Am. De växer så det knakar. ^^ Den största var bara en liten bebis och de andra fyra var bara ägg när de kom hit den 31/8 -11. :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
1/3/12, 10:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
1/3/12, 10:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Em_I_Am]
1/6/12, 11:11 AM
#3

Ååå så fina de "små" är! De ser verkligen ut att må bra och har blivit bortskämda bra tror jag ;)

Föräldrarna har fortsatt lägga ägg hela vintern och just nu har jag fem bebisar på tillväxt. Älskar att de små snäcklingar kläckas och växa sig stora :D

Mice
1/8/12, 9:15 PM
#4

Wow. Tycker det är så coolt med albino snäckor. Hade några albino-trädgårdssnäckor en gång.

MoaL
1/8/12, 11:26 PM
#5

#3 Haha, ja, de är både älskade och bortskämda. ^^ Och de är helt underbara, friska och aktiva så jag är så lycklig över dem! :)

Roligt med små bebisar! Kommer du att sälja allihop eller behålla någon?

#4 Spännande! Jag har faktiskt aldrig sett någon trädgårdssnäcka som varit albino, även om jag förstås vet att det finns. :) Vad var de för art?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Mice
1/9/12, 8:12 AM
#6

Vanliga cepaea hortensis och så var det en och annan fläckig lundsnäcka tror jag. Men dom var verkligen vita som dom på bilden.
Dock "plockade" jag och min kompis ungefär 100 stycken för att få 1-3 albino.. Tungan ute

Annons:
MoaL
1/9/12, 9:36 AM
#7

#6 Riktigt intressant! Tog du några bilder på dem? Vi har väldigt många fläckiga lundsnäckor (Arianta arbustorum) häruppe, men jag kan inte minnas att jag har sett några i albinoform.
Cepaea hortensis har vi då inte alls häruppe, så jag har aldrig ens sett en sådan med vanlig färg, annat än på bilder. Tungan ute

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[josefineomar]
2/23/12, 12:13 PM
#8

Dessa snäckor är helt underbara! Säg väldigt gärna till om ni får ungar någon gång som ni vill sälja.. ;)

MoaL
2/23/12, 5:53 PM
#9

#8 Em_I_Am föder upp dessa, hon får ägg med jämna mellanrum så henne kan du skicka ett mail till om du är intresserad. :) Det är därifrån mina små albino reticulator kommer ifrån. Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Emo
2/24/12, 4:35 PM
#10

Kul att läsa om dessa, men nu får jag det jobbigt i sommar.

Det blir till att titta noga på mina snäckor i trädgården, för det hade varit så roligt att hitta några albinos.

Hur ska jag då göra för att hålla reda på dem?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

MoaL
3/13/12, 10:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#10 Det kan nog vara svårt tyvärr, men häftigt om du skulle lyckas hitta några albinos. :P

Jag tänkte uppdatera med några nya bilder. De växer som bara den, så de har blivit betydligt mycket större nu. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
3/13/12, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Mumsmums med mat. :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
3/13/12, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Nomnom. Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
3/13/12, 10:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Och på rad igen. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Emo
3/14/12, 7:24 AM
#15

Så fina bilder. Du tar verkligen god hand om dina små vänner.

Väldresserade är de också. Förvånad

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[josefineomar]
3/16/12, 12:08 PM
#16

De verkar vara framme mycket? Mycket roligare än mina achatinor som knappt är uppe nattetid.. ;)

MoaL
3/18/12, 8:13 AM
#17

#15 Tack! Skrattande Haha, nja, de är rätt ouppfostrade faktiskt. :P Fast de är fina modeller, så jag har tålamod. ^^

#16 Ja oh ja, dessa är ständigt i farten och alltid synliga! A. achatina är en rätt så inaktiv art, så att de ofta är osynliga är inte konstigt. Det uppväger de med att vara vackra istället, när man väl får se dem. ;) Det är det som är fördelen med att ha flera olika arter, då får man det bästa av flera olika och slipper sakna något. Flört

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Smilla W
6/24/13, 11:19 AM
#18

Såg precis det här gamla inlägget och noterade att uppfödaren inte längre är medlem (?) finns det någon annan här som föder upp dessa vackra albinosnäckor? :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

[josefineomar]
6/28/13, 6:35 PM
#19

Jag har nyligen köpt ett gäng ungar som var annonserade på Blocket.se, där kan du säkert hitta några! :)

Tess21
1/7/16, 11:27 AM
#20

såg detta inlägg och måste säga att dom är väldigt fina!

👻🌛

Annons:
Upp till toppen
Annons: